Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Ettevõtja, kutsu külastajaid sööma, mitte alkoholi tarbima!

Ettevõtja, kutsu külastajaid sööma, mitte alkoholi tarbima!

On levinud, et hea toidu juurde kuulub ka hea jook, vahel ka alkohoolne jook. Aga kas selle joogi reklaamimine kutsub rohkem tarbijad ka Sinu kohvikusse, pubisse või restorani? Tegelikult on lihtne tõde, et vaatamata sellele, kas alkohoolse joogi välireklaam suurendab Sinu klientuuri või mitte, on see keelatud.

Reklaamiseaduse järgi on alkohoolse joogi välireklaam keelatud. Alkoholi reklaam on alkohoolse joogi kohta avalikustatud teave selle toote müügi suurendamise eesmärgil. Keeld on absoluutne ja ei olene alkohoolse joogi liigist ega etanooli mahuprotsendist.

Aga mis on välireklaam? Välireklaam on teave, mis on paigutatud avalikku kohta või mis on avalikust kohast jälgitav, nt tegevuskoha ette paigutatud harkjalg, linnatänavad, väljakud, hoonete väliseinad, ühistranspordivahendid. Välireklaamiks loetakse ka vaateaknale paigutatud reklaami, mis on suunatud tänaval möödujatele ja kaubanduskeskuse koridoris nähtav reklaam.

Halbu näited: „ Aperol Spritz 8 €“, „ÕLU 2=3“ või „Klaas veini ainult 5 €“, „Happy hour ehk kõik käsitöösiidrid -50%“
Reklaamida võib alkoholivabu jooke aga siis tuleb nähtavalt ja selgelt lisada juurde viide ALKOHOLIVABA.

Alkohoolsete jookide müügihinnad võib avaldada üldise menüü osana, sest see on kooskõlas vastava määrusega, mille järgi tuleb toitlustusettevõtte peasissekäigu läheduses avaldada pakutavate roogade ja jookide hinnakiri.
Kui Teil tekkis küsimusi reklaamiseaduse nõude ja selle täitmisega, pöörduge täpsema info saamiseks Tallinna tarbijakaitse osakonna poole telefonil 640 4232 või saatke e-kiri [email protected].
Soovitame lugeda lisaks infot alkoholi reklaami kohta Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti juhendist „Alkoholi reklaami juhend“.
Täpsemalt selle ja muude huvitavate teemade kohta loe ka Tallinna tarbijakaitse veebist.





 

Sarnased uudised