Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Mida teha, kui leidsid postkastist ümbriku arve ja kaubaga, mida ei tellinud?

Mida teha, kui leidsid postkastist ümbriku arve ja kaubaga, mida ei tellinud?

Kas oled olnud olukorras, kus leidsid oma postkastist tellimata kauba reklaampakkumise koos arvega ega tea, mida edasi teha? Kas jätta kaup endale? Kas tasuda tellimata kaubaga kaasas olnud arve?

Isegi kui ümbrikule on märgitud paki saajaks Sinu nimi, ei ole vaja tasumisega rutata. Tea, et saatjal ei ole alust nõuda selliselt saadetud kaubaga kaasas oleva arve tasumist. Maksmist kohustav leping saab sõlmituks alles pärast seda, kui oled kinnitanud pakutava kauba tellimisega nõustumust kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
 
Tea, et saatjal ei ole alust nõuda selliselt saadetud kaubaga kaasas oleva arve tasumist. Maksmist kohustav leping saab sõlmituks alles pärast seda, kui oled kinnitanud pakutava kauba tellimisega nõustumust kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
 
Samamoodi on ka telefonikõne puhul, milles tutvustatakse ja tehakse pakkumine ekstra tõhusa toimega vitamiinide või mõne muu kauba või teenuse tellimiseks. Mõjuvaks lihvitud müügijutu tulemusena tekib kuulajal ühel hetkel soov öelda „jah“, kasvõi selleks, et kõne viisakalt lõpetada. Peatselt pärast seda saabub teade pakiautomaati jõudnud saadetise kohta ja kaubaga koos on pakis ka arve. Tea, et tellimuse esitamise kokkulepe hakkab kehtima alles siis, kui oled telefoni teel esitatud pakkumisele andnud nõusoleku ka kirjalikult, näiteks e-kirja teel, sms-iga või muul kirjalikku taasesitamist võimaldaval viisil. Kui oskuslikust müügijutust mõjutatud tarbija esitab kuuldu toimel tellimuse vaid suuliselt telefoni teel, on postkasti jõudnud asja näol tegemist tellimata kaubaga, millega ei kaasne maksmis- ega tagastamiskohustust.  
 
Tellimata kauba või teenuse saamisega ei kaasne tarbija jaoks ühtegi kohustust — kauplejal on keelatud nõuda selle eest tasu või asja tagastamist.

Kui tarbija on talle telefoni teel pakutavast kaubast või teenusest huvitatud, tuleb enne tellimuse esitamist kindlaks teha, kas tegemist on ühekordse või perioodilise saadetisega. Kui selgub, et esimesele saadetisele järgnevad automaatselt järgmised, selgita juba enne lepingu sõlmimist välja, kuidas soovi korral lepingut lõpetada.

Tellimata kauba või teenuse saamist ja saatmist puudutavate küsimustega on võimalik pöörduda Tallinna Strateegiakeskuse linna ettevõtlusteenistuse tarbijakaitse osakonna poole tel 640 4232, e-posti aadressil [email protected] või Tallinna tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel.