Mida teha, kui oled saanud kauba, mida ei tellinud ja koos sellega arve?
Oled Sa olnud olukorras, et leidsid oma postkastist tellimata kauba pakkumise koos arvega ega tea, mida edasi teha? Isegi kui ümbrikule on märgitud paki saajana Sinu nimi, ei ole vaja tasumise või tagastamisega rutata. Vaikimine ei tähenda sel puhul nõusolekut ja maksmist kohustav leping sõlmitakse alles siis, kui avaldad selleks soovi.
Tellimata kaup saab tarbijani jõuda ka telefoni teel tehtud pakkumise tulemusena, kui tellimiseks on antud vaid suuline nõusolek. Mõjuva müügijutu tulemusena võib tekkida soov öelda telefonivestluse käigus ühel hetkel „jah“ kasvõi selleks, et kõne viisakalt lõpetada. Peatselt pärast seda saabub teade pakiautomaati jõudnud saadetise kohta ja kaubaga koos on pakis ka arve. Tea, et tellimus loetakse esitatuks alles siis, kui oled kinnitanud telefoni teel avaldatud soovi ka kirjalikult, näiteks e-kirja teel, sms-iga või muul kirjalikku taasesitamist võimaldaval viisil. Kui oled esitanud tellimuse vaid suuliselt telefoni teel, on kätte toimetatud asja näol tegemist tellimata kaubaga, millega ei kaasne maksmis- ega tagastamiskohustust.
Tellimata kauba või teenuse saamisega ei kaasne Sulle ühtegi kohustust — kauplejal on keelatud nõuda tarbijalt selle eest tasu või asja tagastamist.
Kui oled telefoni teel pakutud kaubast või teenusest aga huvitatud, tee enne tellimist kindlaks, milline ettevõte seda müüb ja kas tegemist on ühekordse või perioodilise saadetisega. Kui selgub, et esimesele saadetisele järgnevad automaatselt järgmised, tuleb enne lepingu sõlmimist välja selgitada, kuidas seda soovi korral lõpetada.
Tellimata kauba või teenuse saamist ja saatmist puudutavate küsimustega on võimalik pöörduda Tallinna tarbijakaitse osakonna poole tel 640 4232, e-posti aadressil [email protected] või tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel.
Rohkem infot Tallinna tarbijakaitse portaalist.