Mida tuleks piiriüleseid oste tehes teada?
Välismaal käies kasutame võimalust külastada kauplusi ja teha sisseoste. Ebameeldiva üllatusena võime koju jõudes avastada mõnel ostetud kaubal aga puuduse. Sama ebaõnn võib tabada välisriigi e-poest kaupa tellides. Mida tuleks piiriüleseid oste tehes teada?
Euroopa Liidus kehtiva korra kohaselt vastutab kaupleja kaubal ilmnevate puuduste eest 2 aasta jooksul alates selle ostjale üle andmisest. Kui tarbija avastab tootel kasutamise käigus puuduse, on tal 2 kuud aega kauplejale kaebust esitada. Kaupleja peab puuduse kõrvaldama või toote asendama. Kui kumbagi teha ei saa, tekib tarbijal õigus müügilepingust taganeda ja kaup tagastada. Eeldatakse, et esimese aasta jooksul ilmnev puudus oli olemas juba kauba ostjale üle andmisel ja vaidluse tekkimisel peab kaupleja tõendama, et tegemist polnud tootmisveaga. Teisel aastal on tõendamiskohustus tarbijal.Veeb ja sotsiaalmeedia sisaldavad suurel hulgal reklaame, mis kutsuvad ostma. Keskendudes hinnale ja kauba omadustele võib juhtuda, et me ei märka tellimust esitades, kellelt kauba ostame. Alles siis, kui soovime kaupa 14 päeva jooksul e-poodi tagastada, avastame kaupleja kontaktandmetest, et tegemist ei ole Eesti ettevõttega.
- Tea, et e-poest kauba ostmisel kehtivad selle riigi seadused, kus kaupa müüv ettevõte on registreeritud.
Euroopa Liidu liikmesriigis, Norras või Islandil registreeritud ettevõtte e-poodi saab tarbija tagastada sealt ostetud kauba 14 päeva jooksul põhjust esitamata.
- Tee enne kauba ostmist kindlaks, milline ettevõtja millisest riigist selles e-poes kaupleb.
- Tutvu e-poes kehtivate müügitingimustega! Euroopa Liidu ja erinevate kolmandate riikide kaubandustegevuse regulatsioon võib suurel määral erineda.
- Euroopa Liidus, Islandil, Norras või Suurbritannias piiriüleste ostude tegemisel tekkinud küsimuste ja probleemidega saad pöörduda Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse poole [email protected].