Millal võib kaupleja nõuda tarbijalt kauba väärtuse vähenemise hüvitamist?
Enamik tarbijaid teavad, et väljaspool kaupleja äriruume või sidevahendi abil (näiteks e-poest) ostetud kaupadele kehtib 14-päevane tagastusõigus. Teatakse ka seda, et need 14 päeva on mõeldud kaubaga tutvumiseks samal moel, nagu tavalises kaupluses. Ei teata aga, et kui tarbija tutvumise käigus rõivaid või jalatseid lisaks selga-jalga proovimisele ka kasutab, säilib tal küll õigus need 14 päeva sees tagastada, aga ei pruugi saada tagasi kogu makstud summat, kuna kauplejal on õigus nõuda kauba väärtuse vähenemise hüvitamist.
Sidevahendi abil kauplemise levinuimaks näiteks on e-poed ja väljaspool kaupleja äriruume kaupade müügiks pakkumine toimub enamasti tarbija kodus korraldatava tootetutvustuse käigus. Tarbijal on mõlemal juhul õigus müügilepingust põhjust avaldamata 14 päeva jooksul taganeda. Kauba tagastamiseks esitab tarbija 14 päeva jooksul alates selle kätte saamisest kauplejale üheselt mõistatava avalduse ja tagastab hiljemalt 14 päeva pärast avalduse esitamist kauba. Avalduse esitamine ja kauba tagastamine võib toimuda ka üheaegselt, kui tarbija täidab kaubaga kaasas olnud taganemisavalduse tüüpvormi ja tagastab selle kauplejale koos kaubaga.
Üldjuhul peab kaupleja tagastama kõik tarbijalt saadud tasud hiljemalt pärast seda, kui kaup on temani tagasi jõudnud. Kui aga selgub, et tarbija on kaupa enne tagastamist kasutanud, näiteks pidulikku kleiti kandnud, on kauplejal õigus nõuda väärtuse vähenemise hüvitamist ning võtta tarbija poolt makstud summast maha puhastamise ja parandamise kulud ning uue ja kasutatud kauba müügihinna vahe.
Kauplejal on õigus nõuda, et kaup tagastatakse originaalpakendis, kui ta teavitab tarbijat sellest enne müügilepingu sõlmimist. Ilma originaalpakendita või rikutud pakendis kauba tagastamist võib kaupleja käsitleda väärtuse vähenemisena ja nõuda tarbijalt selle hüvitamist.
Küsimustega pöördu Tallinna tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel, helista tel 640 4232 või kirjuta [email protected].
Sidevahendi abil kauplemise levinuimaks näiteks on e-poed ja väljaspool kaupleja äriruume kaupade müügiks pakkumine toimub enamasti tarbija kodus korraldatava tootetutvustuse käigus. Tarbijal on mõlemal juhul õigus müügilepingust põhjust avaldamata 14 päeva jooksul taganeda. Kauba tagastamiseks esitab tarbija 14 päeva jooksul alates selle kätte saamisest kauplejale üheselt mõistatava avalduse ja tagastab hiljemalt 14 päeva pärast avalduse esitamist kauba. Avalduse esitamine ja kauba tagastamine võib toimuda ka üheaegselt, kui tarbija täidab kaubaga kaasas olnud taganemisavalduse tüüpvormi ja tagastab selle kauplejale koos kaubaga.
Üldjuhul peab kaupleja tagastama kõik tarbijalt saadud tasud hiljemalt pärast seda, kui kaup on temani tagasi jõudnud. Kui aga selgub, et tarbija on kaupa enne tagastamist kasutanud, näiteks pidulikku kleiti kandnud, on kauplejal õigus nõuda väärtuse vähenemise hüvitamist ning võtta tarbija poolt makstud summast maha puhastamise ja parandamise kulud ning uue ja kasutatud kauba müügihinna vahe.
Kauplejal on õigus nõuda, et kaup tagastatakse originaalpakendis, kui ta teavitab tarbijat sellest enne müügilepingu sõlmimist. Ilma originaalpakendita või rikutud pakendis kauba tagastamist võib kaupleja käsitleda väärtuse vähenemisena ja nõuda tarbijalt selle hüvitamist.
Küsimustega pöördu Tallinna tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel, helista tel 640 4232 või kirjuta [email protected].