Millal võib tarbija ostetud kauba poodi tagastada?
Levinud on eksiarvamus, et ka tavakauplusest ostetud kaupa on võimalik esimese 14 päeva jooksul tagastada.
Kui tavakauplusest ostetud mantlit kodus selga proovides selgub, et see ikkagi ei sobi, siis mantli tagastamisel kauplusesse võib tekkida arusaamatus, kui müüja ei ole nõus selle eest raha tagasi maksma. Ole teadlik, millisel juhul mis õigused Sulle kauba tagastamisel kehtivad.
- Millal võib tarbija ostetud kauba kauplejale tagastada?
14-päevane tagastusõigus kehtib sidevahendi abil või väljaspool kaupleja äriruume ostetud kaupadele. Levinuimaks näiteks on e-poed. Väljaspool kaupleja äriruume kauba ostmine toimub näiteks tarbija kodus või töökohal toimuva tootetutvustuse käigus. Tarbijal on õigus taganeda sellisest müügilepingust 14 päeva jooksul pärast kauba kätte saamist põhjust esitamata.
- Kas taganemistähtaeg pikeneb, kui tarbija ei olnud kaupa ostes taganemisõigusest teadlik?
Kui kaupleja ei teavitanud enne müügilepingu sõlmimist tarbijat 14-päevasest taganemisõigusest, pikeneb taganemistähtaeg 12 kuule. Taganemisõigus lõppeb 14 päeva pärast tarbija teavitamist.
- Kuidas kauba müügilepingust taganeda?
Kauba tagastamiseks esitab tarbija pärast selle kätte saamist 14 päeva jooksul kauplejale ühemõttelise taganemisavalduse. Avaldust on kõige lihtsam saata e-kirjaga. Hiljemalt 14 päeva pärast avalduse esitamist peab tarbija kauba tagasi saatma. Kaupleja tagastab tarbijale raha hiljemalt pärast seda, kui on saanud kinnituse kauba tagasi saatmise kohta või kui kaup on tagasi jõudnud.
- Kas mõnda e-poest ostetud kaupa ei saa tagastada?
Tagastada ei saa näiteks kiiresti riknevaid kaupu, tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel tagastamatuid ning tarbija soovi järgi valmistatud või kohandatud asju.
- Kas kaup tuleb kindlasti tagastada originaalpakendis?
Kaup tuleb tagastada originaalpakendis, kui tarbija oli või pidi olema kaupa ostes sellest tingimusest teadlik. Sel juhul võib kaupleja käsitleda ilma originaalpakendita või rikutud pakendis kauba tagastamist väärtuse vähenemisena ja nõuda selle hüvitamist.
Teine levinud eksiarvamus on, et kui tavakauplusest ostetud kaup ei ole kvaliteetne, võib tarbija selle tagastada. Tegelikult see nii ei ole — kaupleja on kohustatud puuduse kõrvaldama või asja asendama. Lepingust taganemise õigus tekib tarbijal alles siis, kui puudust ei saa kõrvaldada või ebaõnnestub ja asendamine ei ole võimalik.
Küsimustega kaupade tagastamise kohta saate pöörduda Tallinna tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel, helistada tel 640 4232 või kirjutada [email protected].
Teine levinud eksiarvamus on, et kui tavakauplusest ostetud kaup ei ole kvaliteetne, võib tarbija selle tagastada. Tegelikult see nii ei ole — kaupleja on kohustatud puuduse kõrvaldama või asja asendama. Lepingust taganemise õigus tekib tarbijal alles siis, kui puudust ei saa kõrvaldada või ebaõnnestub ja asendamine ei ole võimalik.
Küsimustega kaupade tagastamise kohta saate pöörduda Tallinna tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel, helistada tel 640 4232 või kirjutada [email protected].