Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Mis on müügigarantii ja kuidas see erineb seadusest tulenevast õiguskaitsest?

Mis on müügigarantii ja kuidas see erineb seadusest tulenevast õiguskaitsest?

Suurem osa tarbijatest teavad, et kaupleja vastutab müüdud kauba kvaliteedi eest kahe aasta jooksul alates selle ostjale üle andmisest. Tihti aga ei teata, et see vastutus tuleneb võlaõigusseadusest, mitte täiendavast müügigarantiist.
  • Seadusest tulenev õiguskaitse on tarbijale alati tagatud.
Kui esimese kahe aasta jooksul selgub, et kaup ei ole kvaliteetne, võib tarbija esitada kauplejale kahe kuu jooksul alates puuduse avastamisest kaebuse. Esimese 12 kuu jooksul ilmnenud puuduse puhul eeldatakse, et see oli kaubal juba ostes ja kui kaupleja sellega ei nõustu, peab ta tõendama vastupidist. Kaupleja on kohustatud puuduse kõrvaldama või toote asendama. Sellega seotud kulutused, sh posti-, veo-, tööjõu- ja materjalikulu, peab tasuma müüja. Kui puudust ei saa kõrvaldada ja toodet ei ole võimalik täpselt samasuguse kvaliteetse tootega asendada, tekib tarbijal õigus müügilepingust taganeda — kaup tagastada ja raha tagasi saada. Kui kaupa on enne seda kaua kasutatud, võib kaupleja tagastatavat summat seoses väärtuse vähenemisega vähendada.
  • Müügigarantiiga antakse kauba nõuetelevastavusele täiendav garantii.
Müügigarantii andmine on kauplejale vabatahtlik, aga seda andes tuleb tagada tarbijale seadusest tuleneva õiguskaitsega võrreldes soodsam seisund. Garantiiga võidakse pikendada kaupleja vastutuse kestust kahelt aastalt näiteks kolmele aastale, pakkuda garantiiremondi ajaks asendustoodet jne. Müügigarantii väljastatakse tarbijale kauba ostmise käigus paberil või muul andmekandjal, mis võimaldab tarbijal selle sisuga tutvuda. Müügigarantiis peab olema kirjas selle andja nimi ja aadress, garantii tingimused, õiguste kasutamise kord, loetelu, mille suhtes garantii kehtib ja selgitus, et tarbijal on õigus kasutada ka seadusest tulenevat õiguskaitset.
Küsimustega müügigarantii kohta ja muudel teemadel on võimalik pöörduda Tallinna Strateegiakeskuse tarbijakaitse osakonna poole tel 640 4232, e-posti aadressil [email protected] või tulla nõustamisele Tallinna tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel. Aitame kasulike nõuannetega.