Tallinna Tehnikagümnaasiumi kodukord
KINNITATUD
Direktori 24.01.2025 käskkirjaga nr 1-2/3
Direktori 24.01.2025 käskkirjaga nr 1-2/3
Tallinna Tehnikagümnaasiumi (edaspidi TTG) kodukorra koostamise aluseks on põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse (edaspidi PGS) § 68 lõige 1.
Tallinna Tehnikagümnaasiumi õpilane:
- väärtustab õppimist ja enesearendamist;
- suhtub õppetöösse vastutustundega, täidab kõik õppeülesanded õigeaegselt;
- käitub väärikalt nii koolis kui ka väljapool kooli;
- suhtub austavalt eakaaslastesse ja vanematesse inimestesse;
- kasutab heaperemehelikult kooli inventari ja õppevahendeid;
- koolist puudumisest teavitab õigeaegselt klassijuhatajat;
- järgib kooli kodukorda.
- Üldsätted
- Kooli kodukorra järgimine on kõigile TTG õpilastele ja koolitöötajatele kohustuslik.
- Kooli kodukord on avalik dokument, millega saab tutvuda kooli kodulehel, raamatukogus, õpetajate toas ja kantseleis.
- Kodukorda tutvustab õppeaasta alguses või kooli astumisel õpilastele ja lapsevanematele klassijuhataja. Samuti tutvustab kooli kodukorda õpilastele aineõpetaja oma esimeses ainetunnis.
- Kooli kodukord ei sätesta neid õpilastele ja koolitöötajatele kehtestatud asjaolusid, mis on ära kirjeldatud teistes kooli dokumentides või õigusaktides.
- Tunniplaan on kättesaadav kooli kodulehel ning tunniplaani muudatused kajastatakse seal ning vajadusel eKooli või klassijuhataja kaudu.
- Kui õpilasel või vanemal ei ole võimalik saada teavet eKooli või kooli veebilehe kaudu, tehakse õpilasele ja vanemale vajalik info teatavaks viisil, milles lepitakse kokku õpilase ja lapsevanemaga individuaalselt.
- Õppetulemuste hindamise korda (sh teavitamise ja õpilaste tunnustamise korda) reguleerib kooli hindamisjuhend, mis on kättesaadav kooli kodulehel.
- Kodukord ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse avaldamiseks õppenõukogule, hoolekogule ja õpilasesindusele.
- Kooli päevakavast teavitamine
- Kooli päevakava kehtestab direktor ja see on leitav kooli kodulehelt (tehnika.edu.ee).
- Päevakavast õpilasele kohalduv osa ning muudatused selles tehakse õpilasele ja vanemale teatavaks eKooli ja kooli kodulehe kaudu.
- Õppeaasta jagatakse kaheks poolaastaks, I-III kooliastmes kolmeks trimestriks, IV kooliastmes kursusteks. Kokkuvõtvad hinded pannakse välja poolaasta, trimestri või kursuse lõpus.
- Õppeaasta poolaastad, trimestrid ja kursused määratakse kindlaks vastava õppeaasta töökorralduses.
- Õpilase päevakava reguleerib tunniplaan, mis on kättesaadav õpilasele ja tema vanemale kooli kodulehel (https://ttg.edupage.org/timetable/ ).
- Erakorralistest tunniplaani muudatustest teavitab õppejuht klassijuhatajat ja/või aineõpetajat, kes omakorda informeerib õpilasi suuliselt, e-kirja, eKooli või muu kokkulepitud infokanali kaudu.
- Kui õpilasel või vanemal ei ole võimalik saada teavet eKooli või kooli veebilehe kaudu, siis tehakse õpilasele ja vanemale kooli päevakavast õpilasele kohalduv osa teatavaks viisil, milles kool lepib kokku õpilase ja lapsevanemaga individuaalselt.
- Õpilase õigused
- Õpilaskonnal on õigus moodustada koolis õpilasesindus, kes esindab õpilaskonda õpilasesinduse põhimääruses sätestatud pädevuse piires koolisisestes suhetes ning suhetes teiste organisatsioonide, asutuste ja isikutega. Õpilasesindus lähtub oma tegevuses õpilaste huvidest, vajadustest, õigustest ja kohustustest.
- Õpilasesinduse määratud liikmetel on õigus olla valitud hoolekogusse ja olla kaasatud õppenõukogu ja tervisenõukogu tegevusse.
- Õpilasel on õigus saada kooli juhtkonnalt, klassijuhatajalt ja õpetajatelt teavet koolikorralduse, oma õiguste ja kohustuste kohta.
- Õpilasel on õigus pöörduda klassijuhataja, aineõpetaja, tugisüsteemi või kooli juhtkonna poole õppimise, õppekava ja selle korralduse ning õpikeskkonna ja turvalisusega seotud küsimustes.
- Õpilasel on õigus pöörduda oma õiguste kaitseks klassijuhataja, kooli juhtkonna ja õpilasesinduse poole.
- Õpilasel on alati õigus saada aineõpetajalt teavet hindamise põhimõtetest.
- Õpilasel on õigus saada vajadusel ainealast konsultatsiooni üks kord nädalas õpetaja pakutud ajal, samas ei tohi konsultatsioon segada õpilase tunniplaanijärgset õppetööd.
- Õpilasvõistlusel, olümpiaadi koolivoorus osaleval õpilasel on õigus puududa õppetööst koolivooru toimumise päeval, kui õppejuht ei otsusta teisiti. Olümpiaadi piirkonnavoorus osaleval õpilasel on õigus puududa õppetööst olümpiaadile eelneval ja olümpiaadi toimumise päeval. Olümpiaadi üleriigilises voorus osaleval õpilasel on õigus puududa õppetööst olümpiaadile eelneval kahel päeval ja olümpiaadi toimumise päeval.
- Õpilasel on õigus olla kaitstud füüsilise ja vaimse vägivalla eest.
- Õpilasel on õigus saada meditsiinilist, psühholoogilist, logopeedilist, sotsiaalpedagoogilist ja eripedagoogilist abi.
- Õpilasel on õigus pöörduda klassijuhataja, huvijuhi või õpilasesinduse liikme poole kooli- ja klassivälise tegevusega seotud küsimustes.
- Õpilasel on õigus kasutada tasuta klassivälises tegevuses sihtotstarbeliselt oma kooli rajatisi, ruume, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi jm vahendeid.
- Õpilasel on õigus osaleda vabade kohtade olemasolul kooli pakutavate huviringide töös.
- Õpilasel on õigus pöörduda raamatukogutöötaja poole õpikute, töövihikute ja soovitusliku kirjandusega seotud küsimustes.
- Õpilasreeglid
- TTG õpilane juhindub oma käitumises üldtunnustatud eetika- ja käitumisnormidest (ausus, hoolivus, lugupidamine enda ja teiste vastu jne). Õpilane esindab kõikjal väärikalt ennast ja oma kooli.
- Õpilane käitub igas olukorras viisakalt kaasõpilaste ja täiskasvanutega, kontrollib ennast ja oma sõnakasutust ning hääle valjust, ei kasuta teiste suhtes füüsilist, sõnalist ega vaimset vägivalda.
- Õpilane pöördub õpetaja ja teiste koolitöötajate poole alati „teie“- vormis.
- Õpilane tervitab esimesena kõiki kooli õpetajaid, koolitöötajaid ja külalisi. Tundi alustatakse tervitamiseks püsti tõusmisega.
- Õpilane täidab koolikohustust ja võtab osa kõikidest vastava klassi tunniplaanijärgsetest ainetundidest. Suhtub õppimisse vastutustundega, täidab õpiülesandeid ning omandab teadmisi ja oskusi oma võimete kohaselt.
- Õpilane on ettevõtlik, abivalmis ja osaleb erinevate klassi või ülekooliliste sündmuste ettevalmistamisel, läbiviimisel, vajadusel osaleb koolikogukonna heaks tehtavatel töödel, mille eesmärk on kooli territooriumi ja õpikeskkonna korrastamine.
- Õpilane on kohustatud kooli kaasa võtma tunniks vajalikud õppevahendid.
- Õpilane ei häiri tunnis klassikaaslaste ega õpetaja tööd, ei hiline tundi.
- Õpilane tagab tunnis töörahu, täidab talle tunnis antud tööülesandeid, ei sega klassikaaslaste ega õpetaja tööd.
- Töörahu rikkumise tõttu tunnist eemaldatud õpilane jätkab õppetööd talle määratud kohas kooli töötaja juhendamisel.
- Õpilane omab ja kasutab igapäevaselt eKooli isiklikku kontot.
- Õpilane ei kasuta mobiiltelefoni jt nutiseadmeid tunni ja ürituse ajal, v a juhul kui neid kasutatakse tunnis õppeotstarbel. Nutiseadmed on terve õppepäeva jooksul välja lülitatud või hääletul režiimil. Pildistamine, filmimine ja helisalvestamine koolis ja kooli territooriumil õppe otstarbeks on lubatud õpetaja, muudel juhtudel vaid juhtkonna loal. Kui õpilane ei järgi korraldust, on õpetajal õigus esemed juhtkonna juurde hoiule viia (PGS § 58 lg 3 p 6).
- Õpilane kasutab õpetaja kappides ja laual olevaid õppevahendeid ainult õpetaja loal.
- Õpilane osaleb kõigil õppekavaga ettenähtud üritustel.
- Õpilane osaleb liikumisõpetuse tunnis ka juhul, kui ta oma tervisliku seisundi tõttu vajab kohanduste tegemist. Sellisel juhul teavitab lapsevanem õpetajat õpilaspäeviku vahendusel või eKooli kaudu esimesel võimalusel või hiljemalt esimese tunni alguseks.
- Õpilane esitab ainult tema enda koostatud materjale ja töid. Plagieerimist käsitletakse kodukorra rikkumisena.
- Ekskursioonidel, matkadel, õppekäikudel, võistlustel ja olümpiaadidel esindab õpilane oma kooli ning täidab õpetajate ja teiste neid juhendavate täiskasvanute korraldusi, käitub viisakalt ja kaaskodanikke arvestavalt, täidab ohutusnõudeid.
- Õpilane järgib koolimajas, õppekabinettides, sööklas, garderoobis, aulas, raamatukogus, spordikompleksis, käsitöö ja kodunduse ning tehnoloogiaõpetuse klassis kehtestatud ohutusnõudeid, ei kanna kaasas teisi isikuid ohustavaid esemeid ning järgib õppevahendite kasutamise eeskirju.
- Õpilane täidab evakueerimisel ja eriolukordades õpetajate ning teiste koolitöötajate korraldusi.
- Kõik koolipere liikmed hoiavad koolis ja kooli territooriumil puhtust ning korda.
- Kõik koolipere liikmed kasutavad otstarbekohaselt kooli ruume, kooli vara ja nende käsutusse antud õppevara. Kooli vara tahtlikul rikkumisel või kaotamisel hüvitab õpilase vanem tekitatud kahju.
- Õpilane käitub vahetundides nii, et ei sea ohtu ennast ega teisi, ei tõukle, ei jookse treppidel ja koridorides, ei istu akna- ja koolilaudadel. Liigub treppidest üles koolihoone paremalt poolt ja alla vasakult poolt (näoga koolihoone poole).
- Raamatukogus tagab õpilane vaikuse ja korra, mis võimaldab kaaslastel tegeleda lugemise või õppetööga.
- Õpilasi toitlustatakse sööklas kindlaksmääratud kellaaegadel, mis tehakse õpilastele teatavaks kooli päevakavas v a vee joomine.
- Õpilased järgivad lauakombeid, kultuurse käitumise reegleid ega söö püsti seistes. Õpilaste einestamise koht on ainult kooli sööklas, puhvetis ja aatriumis. Söömise lõppedes viib õpilane kasutatud nõud ettenähtud kohta ja kontrollib, et tema koht jääb vabaks puhtana. Tõstab tooli selleks ettenähtud kohale. Klassiruumis võib süüa ainult õpetaja loal.
- TTG õpilane ei kanna koolis spordidresse (v a liikumisõpetuse tund), peakatet sh kapuutsi (v a erijuhul), eksponeerivat riietust (nabapluusid, särgid, miniseelik jms) ja sobimatu kirje või kujutisega rõivaid.
- Õpilane jälgib järgmisi kooli riietusstandardeid:
- igapäevane riietus on klassikaliselt korrektne;
- soojade ilmadega on lubatud kanda soliidseid ühevärvilisi põlvpükse;
- õpilased ei liialda kehakaunistamisega;
- koolimajas kannab õpilane vahetusjalatseid;
- pidulik riietus, must-valge rõivaelementide kombinatsioon kooli sümboolikat kandvate aksessuaaridega (müts, sall, lips) on nõutav aktustel ja kokkulepitud üritustel;
- liikumisõpetuse tundides kannab õpilane spordiriideid ja -jalatseid;
- sisehooajal kannab õpilane liikumisõpetuse tunnis puhtaid heleda tallaga spordijalatseid;
- spordiriietuses ei viibi õpilane väljaspool spordikompleksi ega selle abiruume.
- Õpilane järgib tervislikke eluviise. Ta ei oma, tarvita ega levita koolis, kooli territooriumil, ekskursioonidel, õppekäikudel, matkadel ja muudel kooli poolt korraldatud üritustel alkohoolseid ega energiajooke, tubakatooteid (sh mokatubakat, e-sigaretti jm) ega narkootilisi aineid, ei harrasta hasartmänge.
- Kooli territooriumil on keelatud ilma juhtkonna loata filmida, pildistada ja lindistada. Kui ajakirjanik soovib teha koolist lugu, siis tuleb see eelnevalt kooskõlastada direktoriga.
- Infotehnoloogiliste vahendite kasutamine toimub vastavalt linna poolt kehtestatud IT- reeglitele (https://teele.tallinn.ee/documents/114658/view#metadata ).
- Õpilane kasutab kooli IT-vahendeid üksnes õppetööks. Kõik muud tegevused (näiteks mängimine, ilma loata programmide allalaadimine, taustapiltide muutmine jne) on keelatud.
- Iga koolipere liige vastutab oma isiklike esemete eest. Üldkasutatavatesse ruumidesse järelevalveta jäetud esemete eest kool ei vastuta.
- Varastamise, esemete rikkumise vms korral pöördub õpilane või vanem klassijuhataja poole, kes teavitab sellest kooli juhtkonda. Vajadusel esitab vanem avalduse politseile.
- Puudumisest teavitamine
- Kool peab õppest puudumise ja hilinemise üle arvestust ja teavitab sellest lapsevanemat eKooli kaudu.
- Õpilase vanem ja alates 18. eluaastast õpilane teavitab kooli puudumisest ja selle põhjustest hiljemalt puudumise päeva kella 12-ks eKooli kaudu.
- Õppest puudumine on lubatud üksnes mõjuvatel põhjustel. Õpilase puudumine tunnist ei vabasta teda õppematerjali omandamisest.
- Õppest puudumise mõjuvad põhjused on järgmised:
- õpilase haigestumine või temale tervishoiuteenuse osutamine;
- õpilase haigestumine koolipäeva jooksul, kui sellest on teavitatud klassijuhatajat, kooli medõde või juhtkonda;
- läbimatu koolitee, sotsiaalministri määruses sätestatud ilmastikutingimused;
- olulised perekondlikud põhjused;
- kooli esindamine võistlustel, konkurssidel, üritustel.
- Muudel põhjustel õppest puudumiseks tuleb esitada kirjalik taotlus, esitades see vähemalt 5 tööpäeva varem õppejuhile. Taotlusel peab olema klassijuhataja ja nende aineõpetajate allkirjad, kelle tundidest puudutakse. Oma allkirjaga tõendab aineõpetaja, et ta on teadlik õpilase eelseisvast puudumisest ning ta on esitanud õpilasele omapoolsed nõudmised õppetöö osas. Taotluse vorm on leitav kooli kodulehel ja kantseleis.
- Puudumise põhjendatuse kahtlusel on koolil õigus küsida täiendavaid selgitusi või pöörduda õpilase elukohajärgse valla- või linnavalitsuse poole, kes korraldab meetmete rakendamise puudumise tegelike põhjuste väljaselgitamiseks ja koolikohustuse täitmise tagamiseks.
- Kui vanem ei ole koolikohustusliku õpilase puudumisest õigeaegselt teavitanud ning koolil ei õnnestu puudumise põhjust 10 päeva jooksul välja selgitada, teavitab kool sellest õpilase elukohajärgset omavalitsust.
- Andmed koolikohustusliku õpilaste kohta, kes on ühe õppetrimestri jooksul õppest mõjuva põhjuseta puudunud enam kui 20 protsendist õppetundidest, kantakse hariduse infosüsteemi õpilaste alamregistrisse.
- Põhjuseta puudumised mõjutavad trimestri ja/või õppeaasta käitumishinnet. Kui õpilasel on põhjuseta puudumisi, ei saa tema käitumishinne olla eeskujulik.
- Kool teeb kokkuvõtte puudumisest 1-2 korda õppeperioodi jooksul ja teavitab õpilase puudumistest vanemaid.
- Õpilase tunnustamine
- Tunnustamise eesmärgiks on õpilase motiveerimine, kes oma õppimise, ühiskondliku ja muu tegevusega on olnud eeskujuks teistele, panustanud silmapaistvalt kooli tegevusse ning innustanud koolikaaslasi.
- Õpilast tunnustatakse:
- väga hea ja hea õppimise ning eeskujuks olemise eest;
- saavutuste ja kooli eduka esindamise eest olümpiaadidel, konkurssidel, võistlustel, konverentsidel, projektides jne;
- ühiskondliku aktiivsuse, ettevõtlikkuse, koolielu edendamise eest;
- tunnustust vääriva teo eest.
- Kooli tunnustusmeetmed on järgmised:
- individuaalse suulise kiituse avaldamine;
- avalik tunnustamine koolikaaslaste ees;
- lapsevanema ja/või õpilase nõusolekul tunnustamine kooli kodulehel ja/või sotsiaalmeedias;
- kirjalik kiitus eKoolis;
- kiitus õppeaasta lõpus klassitunnistusel;
- kiitus direktori käskkirjaga;
- kooli tänukiri või diplom;
- tunnustamine kooli tänuüritusel;
- meenete kinkimine;
- kooli kiituskaart lapsevanemale;
- direktori tänukaart kooli lõpetamisel;
- õpilase nime kandmine kooli auraamatusse;
- kiituskiri „Väga hea õppimise eest“, mis antakse 4.– 9. klassi õpilasele, kelle kõik aastahinded on „5“ (väga hea) ja käitumine „eeskujulik“ või „hea“;
- kuld- ja hõbemedal gümnaasiumi lõpus;
- nime jäädvustamine medalistide seinal;
- kiituskiri „Väga heade tulemuste eest üksikus õppeaines“ õppeaines eriliselt silma paistnud õpilasele. Ettepaneku koos põhjendusega tunnustamiseks teeb aineõpetaja või klassijuhataja. Tunnustuse saamise otsustab kooli juhtkond. Otsus kinnitatakse direktori käskkirjaga;
- Õpilase esitamine Tallinna Haridusameti konkurssidele „Tallinna noor kultuuritegija“, „Tallinna tegus õpilane“ või „Tallinna tegus sporditegelane“ vastavalt Tallinna Haridusameti statuutidele (www.haridus.ee ).
- Kiitusega põhikooli lõputunnistusel tunnustatakse põhikoolilõpetajat, kellel kõigi lõputunnistusele kantavate õppeainete viimane aastahinne ja lõpueksamihinne on „väga hea“ ning käitumine eeskujulik.
- Kuldmedaliga tunnustatakse õppenõukogu otsusega gümnaasiumilõpetajat, kelle kõigi õppeainete kooliastmehinne, koolieksami hinne ja õpilasuurimuse hinne on „väga hea“.
- Hõbemedaliga tunnustatakse õppenõukogu otsusega gümnaasiumilõpetajat, kellel kuni kahes õppeaines on kooliastmehinne vähemalt „hea“ (sealhulgas koolieksami ja õpilasuurimuse hinne) ja ülejäänud õppeainetes „väga hea“.
- Tänuüritusele kutsutakse õpilasi, kes on edukalt esinenud rahvusvahelistel, vabariiklikel, üle-linnalistel ainevõistlustel, konkurssidel, olümpiaadidel või viktoriinidel, saavutanud häid tulemusi spordis või huvitegevuses, korraldanud aktiivselt koolielu ning viinud läbi kooli üritusi. Juhtkonna vastuvõtt toimub üks kord õppeaastas kevaditi.
- Tugi- ja mõjutusmeetmetest teavitamine ja nende rakendamine
- Kui õpilane ei täida kooli kodukorda, rakendatakse tema suhtes põhjendatud, asjakohaseid ja proportsionaalseid tugi- ja mõjutusmeetmeid PGS § 58 sätestatud tingimustel ja korras.
- Tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamise eesmärk on mõjutada õpilast kooli kodukorra kohaselt käituma, teistest lugu pidama ning ennetada koolis turvalisust ohustavate olukordade tekkimist, tagada ühtsetest nõuetest ja õpilasreeglitest kinnipidamine.
- Enne tugi- või mõjutusmeetme määramist kuulatakse ära õpilase selgitused ja põhjendatakse õpilasele tugi- või mõjutusmeetme valikut.
- Meetmeid õpilaste mõjutamiseks kasutatakse ühiselu normide ja kooli kodukorraeeskirjade eksimuste korral ning käsitletakse kui õpilaste distsiplineerimise, enesekasvatuse, eneseanalüüsi ja enesekontrolli vahendit.
- Õpilaste karistamisel lähtutakse konkreetsetest eksimustest või varem rakendatud meetmetest.
- Õpilaste suhtes võidakse rakendada järgmisi mõjutusmeetmeid:
- individuaalne suuline märkus - sellega suunatakse õpilast mõistma oma õppimise või käitumise vajakajäämisi. Suulise märkuse tegemise õigus on igal kooli töötajal. Suuline märkus ei tohi riivata ega alandada õpilase eneseväärikust;
- kirjalik teade/märkus eKoolis – kirjaliku märkuse võib teha aineõpetaja ja/või klassijuhataja;
- õpilase käitumise ja/või õppeedukuse arutamine tema enda ja/või vanemaga - õpilase vanem või seaduslik esindaja kutsutakse kooli juhul, kui korduvad suulised märkused ei ole andnud soovitud tulemust. Õpilase vanema või seadusliku esindaja kooli kutsumise otsus tehakse koostöös klassijuhataja ja/või kooli juhtkonna liikmega. Vestlusse õpilase vanemaga või seadusliku esindajaga kaasatakse klassijuhataja, psühholoog või HEV koordinaator ning vajadusel ka aineõpetaja ja/või kooli juhtkonna liige;
- vestlus direktori või õppejuhiga;
- kirjalik märkus/noomitus/vali noomitus direktori käskkirjaga - mis järgneb üldjuhul eelnevatele mõjutusmeetmetele, kui need ei ole andnud soovitud tulemust. Ettepaneku direktori kirjalikuks noomituseks võib teha aineõpetaja, klassijuhataja või kooli administratsiooni töötaja. Direktori kirjalik noomitus võib järgneda ka ühekordsele kodukorra reeglite või ühise turvalisuse räigele eiramisele;
- õppetunnist eemaldamine koos kohustusega viibida määratud kohas ja saavutada tunni lõpuks nõutavad õpitulemused;
- pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul;
- õpilasega tema käitumise ja/või õppeedukuse arutamine õppenõukogus;
- ajutine keeld võtta osa õppekavavälisest tegevusest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest;
- käitumishinde alandamine;
- kooli jaoks kasuliku tegevuse elluviimine (kohaldatakse õpilase või vanema nõusolekul);
- ajutine õppest eemaldamine - õppetöös osalemise keeldu koos kohustusega saavutada selle perioodi lõpul nõutavad õpitulemused võib õpilase suhtes rakendada kuni 10 õppepäeva ulatuses ühe poolaasta jooksul. Otsuse ajutise õppes osalemise keelu kohaldamise kohta otsustab õppenõukogu ja see vormistatakse kirjalikult ning toimetatakse alla 18-aastase õpilase puhul lapsevanemale kätte posti teel või antakse kätte allkirja vastu.
- esemete ja ainete hoiule võtmine, mille omamine on koolis keelatud või mida õpilane kasutab viisil, mis ei ole kooskõlas kooli kodukorraga (PGS §44 p 11 ja 12, § 58 lg 6, 61, 62). Esemed hoiustatakse direktori juures ja väljastatakse õpilasele või tema seaduslikule esindajale kokkulepitud aja jooksul (PGS § 58 pl 5);
- suunamine laste heaolutöötaja juurde;
- õpilase poolt Eesti Vabariigi seaduste rikkumisest teavitatakse politseid.
- Õpilase arengu ja toimetuleku jälgimiseks toimuvad vähemalt üks kord õppeaasta jooksul arenguvestlused klassijuhatajaga. Arenguvestluste kaudu selgitatakse välja õpilase õpivajadused, huvialad, vajaduse sobivate õppemeetodite rakendamiseks ning diferentseeritud õppe korraldamiseks.
- Õpilasele, kellel tekib ajutine mahajäämus eeldatavate õpitulemuste saavutamiseks, tagatakse täiendav pedagoogiline juhendamise väljaspool õppetunde kas aineõpetaja konsultatsioonis või väikerühmas.
- Klassi- ja aineõpetajad jälgivad õpilase arengut ja toimetulekut koolis. Vajadusel suunatakse õpilane kooli logopeedi, psühholoogi, HEV koordinaatori poole ning kohandatakse õpet vastavalt õpilase vajadustele.
- Hariduslike erivajadustega õpilasele tehakse muudatusi või kohandusi õppe sisus, õppeprotsessis, õpikeskkonnas ning koostatakse töötamiseks töökava või individuaalne õppe- või arengukava.
- Enne tugi- või mõjutusmeetme määramist kuulatakse üle õpilase selgitus ja põhjendatakse õpilasele vastava meetme valikut. Punktis 7.6.12 toodud meetme puhul võimaldatakse enne mõjutusmeetme rakendamist anda lapsevanemal arvamus õpilase käitumise ja mõjutusmeetme rakendamise kohta.
- Haridusliku erivajaduse ilmnemisel avatakse õpilasele eKoolis arengukaart, mida saavad täiendada aineõpetajad ja lapsega töötavad tugispetsialistid. Lapsevanemal on õigus omada ülevaadet õpilase toimetulekust, tutvudes arengukaardi sisuga. Arengukaarti täiendatakse vähemalt ühel korral õppeaasta jooksul.
- Õppimise ja koolieluga toimetuleku abistamiseks on õpilasele koolis järgmised tugiteenused:
- õpilane suunatakse konsultatsioonitundidesse väljaspool ainetunde;
- õpilasele rakendatakse diferentseeritud õpet;
- õpilasele rakendatakse individuaalset õppekava;
- õpilane suunatakse väikerühma;
- õpilane saab abi tugispetsialistidelt.
- vähemalt üks kord õppeaasta jooksul korraldatakse õpilasega arenguvestlus, mille põhjal lepitakse kokku edasises õppes ja arengu eesmärkides.
- Koolikohustuse mittetäitmise korral rakendatakse õpilase suhtes üht või mitut järgmist mõjutusmeedet:
- hilinemiste korral teavitatakse sellest vanemat eKooli kaudu (märkega „+“);
- põhjuseta puudumise korral teavitatakse sellest vanemat eKoolis (märkega „p“);
- korduvate põhjuseta puudumiste korral alates 20% ainetunnist õppeaasta jooksul teavitab klassijuhataja sellest kooli juhtkonda ja õpilasele tehakse direktori käskkirjaga märkus;
- alates 30% põhjuseta puudutud tunnist õppeaasta jooksul teavitab klassijuhataja sellest kooli juhtkonda ja õpilasele tehakse direktori käskkirjaga noomitus;
- puudumiste jätkumisel samas mahus kutsutakse õpilane koos vanemaga vestlusele kooli sotsiaalpedagoogi, õppejuhi või direktori juurde, millele võib järgneda kirjalik noomitus direktori käskkirjaga. Vajadusel tehakse esildis kohalikule omavalitsusele.
- Põhjuseta puudutud tunnid, hilinemised ja direktori käskkirjaga tehtud kirjalik noomitus märgitakse õpilase klassitunnistusele.
- Tugi- ja mõjutusmeetme rakendamisest teavitatakse vanemat eKooli kaudu või kasutades vanema poolt koolile esitatud kontaktandmeid.
- Vanemat teavitatakse viivitamata meetme rakendamisest, mis on seotud keelatud esemete või ainete olemasolu kontrollimise ja äravõtmisega õpilase valdusest ning esemete ja ainete kooli hoiule võtmisega, ja kui rakendatakse pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustust koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul.
- Vanemat teavitatakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis, kui rakendatakse ajutist keeldu võtta osa õppekavavälistest tegevustest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest.
- Õppenõukogu kirjalik otsus ajutise õppes osalemise keelu kohaldamise kohta antakse vanemale kätte allkirja vastu.
- Täiendavad alused õpilase gümnaasiumist väljaarvamiseks
- Gümnaasiumiõpilase koolist väljaarvamise otsuse teeb direktor, võttes aluseks PGS § 28 ja käesolevas kodukorra punktis 8.2 sätestatut.
- Gümnaasiumist väljaarvamist võib rakendada järgmistel juhtudel:
- kui õpilasel on õppeaasta lõpus 31. augusti seisuga õppeainetes kursusehinne „puudulik“ või „nõrk“;
- kui õpilane on õppeaasta jooksul mõjuva põhjuseta puudunud 35-st või enamast õppetunnist ning talle on eelnevalt samal põhjusel õppeaasta jooksul avaldatud vähemalt kahel korral direktori käskkirjaga märkus ja noomitus;
- kooli kodukorra ühekordse rikkumise eest järgmistel juhtudel:
- koolis, kooli territooriumil või kooliga seotud majavälisel üritusel (õppekäigul, ekskursioonil jm) alkoholi- või narkojoobes viibimine;
- tubaka ja tubakalaadsete toodete (tooted, mida tarvitatakse sarnaselt tubakatoodetele, nt elektrooniline sigaret, või mis on otseselt tubakatoote tarvitamiseks mõeldud tooted, nt mokatubakas, vesipiibud, piibud, sigaretipaberid jne), alkoholi ja narkootiliste ainete vahendamine kaasõpilastele;
- vägivalla kasutamine kaasõpilaste või koolitöötajate suhtes;
- vargus;
- kooli või kaasõpilaste vara tahtlik rikkumine.
- Koolihoonest ja territooriumilt sisse- ja väljaliikumise kontrollimine ning piiramine
- Koolis on valvelauatöötajad, kelle tööülesannete hulka kuulub salvestavate kaamerate abil toimuva jälgimine reaalajas, sisse- ja väljaliikumiste kontrollimine ja kooli külastavate isikute tuvastamine.
- Õppetöö ajal kutsutakse külalisi koolimajja ainult kokkuleppel juhtkonnaga.
- Külalise saabudes registreerib valvelauatöötaja kooli külastaja ja annab talle rinnasildi nimetusega „Külaline“.
- Kui lapsevanem soovib tunnis osaleda või on see soovitatav kooli poolt, siis toimub see kooskõlastatult kooli juhtkonnaga.
- Kõikidel õppeprotsessi mittepuutuvatel või kooli tegevusega otseselt mitteseotud isikutel on keelatud viibida kooli ruumides ja kooli territooriumil, välja arvatud seaduses sätestatud juhul.
- Juhul kui kooli ruumides märgatakse võõrast inimest, teavitatakse sellest kohe koolitöötajat, kes võtab vajadusel tarvitusele kõik vajalikud abinõud turvalisuse tagamiseks.
- Alaealistel põhikooli õpilastel on keelatud koolipäeva jooksul kooli territooriumilt lahkuda, v.a juhtudel, kui õpilased lähevad õppekäigule, ekskursioonile, võistlusele, olümpiaadile. Lisaks võib õpilane koolipäeva keskel koolist lahkuda kooliõe, klassijuhataja, kooli juhtkonna liikme kirjalikul loal või esitades turvatöötajale eKoolis oleva vanema tõendi.
- Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamine
- Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamise eest koolis vastutavad kõik koolipere liikmed.
- Õpilaste ning koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavate olukordade ennetamise aluseks on kooli kodukorra täitmine.
- Koolis töötavad tugispetsialistid, kelle poole õpilane saab probleemide korral pöörduda. Probleemide esmane lahendaja on aineõpetaja või klassijuhataja.
- Koolitöötajad on kohustatud reageerima õpilaste ning koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavate olukordade ilmnemisel vastavalt oma ametijuhendile ja kooli kodukorrale.
- Kodukorra rikkumise või muu õigusvastase teo lahendajaks on üldjuhul õpetaja ja teo toimepanija(d). Vajadusel kaasab õpetaja/ klassijuhataja juhtumi lahendamisse teisi spetsialiste (klassijuhataja, psühholoogi, sotsiaalpedagoogi, teise õpetaja, õppejuhi, direktori, lastekaitsetöötaja, noorsoopolitseiniku jt) ja/või lapsevanema.
- Kui õpilane ei täida kooli kodukorda, on koolitöötajal õigus nõuda temalt suulist või kirjalikku seletust. Seletuse ja/või selgituse kirjutamisest keeldumise, samuti seletuses valeandmete esitamise eest võib kool õpilase suhtes rakendada seadusega ettenähtud tugi- või mõjutusmeetmeid.
- Vaimset või füüsilist vägivalda märkav õpilane pöördub lähima täiskasvanu poole, kes osutab esmast abi ja pöördub juhtumi lahendamiseks klassijuhataja, tervishoiutöötaja, sotsiaalpedagoogi, psühholoogi või õppejuhi poole.
- Vägivallajuhtumi korral teavitab õpilane või vanem klassijuhatajat. Juhtumi lahendamiseks kaasatakse tugispetsialistid või vajadusel kooli juhtkond. Vajadusel kaasab kooli juhtkond juhtumi lahendamiseks linnaosa sotsiaaltöötaja, lastekaitsetöötaja ja/või politsei.
- Kooli juhtkond teavitab tõsisematest juhtumitest Tallinna Haridusametit.
- Varastamise, esemete rikkumise või väljapressimise korral teavitab õpilane või tema vanem kooli juhtkonda ja võib esitada vastava avalduse politseile.
- Klassijuhataja või kooli juhtkonna liige teavitab kooli kodukorda rikkunud õpilase vanemaid või hooldajat ning ühiselt otsitakse probleemile lahendus.
- Kui kooli juhtkond leiab, et õpilast ei saa mõjutada seadusega ette nähtud tugi- või mõjutusmeetmete rakendamisega ja koostöö vanematega või hooldajaga ei ole andnud oodatud tulemusi, teavitab kool kohaliku omavalitsuse lastekaitsetöötajat, et kohaldada õpilasele alaealise mõjutusvahendite seaduses ette nähtud meetmeid.
- Võõraste isikute viibimine kooliruumides ei ole lubatud (erandiks on lapsevanemad, kooli ametikohustuste tõttu saabunud isikud ja kooli juhtkonna liikmelt loa saanud isikud).
- Kui kooli territooriumil viibivad alkoholi-, narkojoobes või suitsetavad isikud, kes võivad ohustada õpilaste ning koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust, tuleb kohe pöörduda politsei poole seaduses ettenähtud meetmete rakendamiseks.
- Koolis on õpilasel keelatud järgmised esemed ja ained:
- relv relvaseaduse tähenduses;
- lõhkeaine, pürotehniline aine ja pürotehniline toode lõhkematerjaliseaduse tähenduses;
- aine, mida kasutatakse mürgistuse või joobe tekitamiseks;
- aine, mis on seaduse alusel keelatud õpilase vanusest tulenevalt;
- muu ese või aine, mida kasutatakse õpilase või teise isiku elu või tervise ohtu seadmiseks või võõra eseme kahjustamiseks.
- Kooli hoiule võetud esemete ja ainete hoiustamine
- Kooli töötaja võib õpilaselt hoiule võtta vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavad esemed (PGS § 58 lg 3 p 6, 61, 62), mis on loetletud kodukorra punktis 10.15.
- Koolitöötajal on õigus võtta seadusega mittekeelatud ese või aine hoiule:
- kui eset või ainet kasutatakse viisil, mis pole kooskõlas kooli kodukorraga;
- kui eset või ainet kasutatakse viisil, mis ohustab isikut ennast ja/või teisi;
- kui see takistab või häirib õppeprotsessi läbiviimist.
- Eseme või aine hoiule võtmisel vormistatakse hoiule võtmise protokoll (Lisa 1). Hoiule võetud ese või aine antakse koos aktiga juhtkonna liikme kätte, kes hoiustab eseme või aine selle säilimist tagaval viisil ning tagastab hoiule võetu õppepäeva lõpus reeglina lapsevanemale pärast õpilase käitumise arutamist lapsevanemaga või annab need vajaduse korral eseme või aine ohtlikkusest lähtudes üle politseile (PGS § 58 lg 5).
- Kui õpilane keeldub kodukorra punktis 10.15 loetletud esemeid loovutamast, võib koolitöötaja need esemed õpilaselt võtta tema tahte vastaselt järgides PGS § 58 lg 5 sätestatud korda.
- Jälgimisseadmestiku kasutamine
- Õpilaste ja koolitöötajate turvalisust ohustava olukorra ennetamiseks ning olukorrale reageerimiseks kasutatakse kooli territooriumil jälgimisseadmestikku põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 44 lg 5 alusel.
- Koolis kasutatavate jälgimisseadmestiku salvestistele on juurdepääsuõigus kooli direktoril ja direktori volitatud isikutel.
- Valvelauatöötaja jälgib kodukorra p 12.1 sätestatud eesmärgil salvestusseadmete pilti reaalajas. Vajadusel annab direktor või direktori poolt volitatud isikud valvelauatöötajale erialdi korralduse vaadata salvestusseadme salvestist, teistel juhtudel on salvestiste vaatamine keelatud.
- Jälgimisseadmestiku salvestisi võib kooli juhtkond kasutada kodukorra p 12.1 sätestatud eesmärkidel.
- Jälgimisseadmestiku salvestist säilitatakse kuni kaks nädalat salvestamise päevast arvates.
- Jälgimisseadmestiku kasutamisest teavitamiseks kasutatakse nähtavasse kohta paigutatud teavitussilti, kus on videokaamera kujutis, sõna „VIDEOVALVE“, kaamera kasutamise eesmärk, õiguslik alus, vastutav töötleja ning viide kaamera kasutamise korrale.
- Vanematel, õpilastel ja teistel kaamerasalvestistele jäänud isikutel on kõik andmekaitsetingimustes sätestatud õigused oma andmete osas.
- Turvakaamera salvestisi ei väljastata kolmandatele isikutele, v.a juhul, kui kolmandal isikul on seaduses sätestatud õigus salvestisi saada. Andmete saamiseks tuleb esitada allkirjastatud nõue, milles peab olema näha salvestise saamise õiguslik alus, eesmärk ja ajavahemik, mille kohta salvestist soovitakse.
- Teavikute kasutamine
- Kooli raamatukogu väljastab vajaminevad õpikud, tööraamatud ja töövihikud õppeaasta alguses.
- Põhikooliõpilasel on tasuta kasutamiseks kooli õppekava läbimiseks vajalikud õpikud, tööraamatud ja töövihikud.
- Gümnaasiumiõpilasele on tasuta kasutamiseks õpikud. Töövihikute ja tööraamatute eest tasub õpilane.
- Õpilane on kohustatud kooli poolt kasutada antud õppevahendeid ja laenutatud teavikuid korralikult hoidma. Märkmete tegemine nendesse on keelatud (v.a isiklikuks kasutamiseks antud töövihikud ja tööraamatud).
- Õpikutel ja tööraamatutel peavad ümber olema kattepaber või kaaned koos nimesildiga.
- Õppeaasta lõpus tagastavad õpilased koolile neile kasutada antud õpikud ja tööraamatud.
- Õpikud ja tagastatavad tööraamatud tagastatakse raamatukokku puhastatult ja korrastatult.
- Õpilane on kohustatud teatama kadunud või rikutud teavikust raamatukoguhoidjale.
- Kaotatud või rikutud teavik tuleb koolile hüvitada. Alaealiste lugejate tekitatud kahju hüvitab vanem või lapse seaduslik esindaja.
- Kaotatud või rikutud teaviku asendab lugeja samaga või kooli raamatukogu poolt võrdväärseks tunnistatud teavikuga. Teaviku mitteasendamisel on lugeja kohustatud tasuma selle turuväärtuse.
- Uue õppeaasta õpikuid ei laenutata õpilasele enne, kui eelnevad võlgnevused on likvideeritud.
- Koolist lahkuvatel õpilastel ja koolitöötajatel tuleb raamatukogule tagastada kõik laenutatud teavikud. Õpilasel tuleb koolist lahkumise avaldusele võtta raamatukoguhoidja allkiri, mis tõendab võlgnevuste puudumist raamatukogus.
- Garderoobi kasutamine
- Õpilased, õpetajad ja külalised jätavad oma üleriided ja välisjalanõud garderoobi.
- Üleriiete taskutesse ei jäeta dokumente, võtmeid, raha, mobiiltelefone ega teisi väärisesemeid. Üleriiete taskutesse jäetud esemete eest vastutab õpilane.
- Varastamise, esemete rikkumise vm korral pöördub õpilane või vanem klassijuhataja või juhiabi poole, kes teavitab sellest kooli juhtkonda. Vajadusel esitab vanem avalduse politseile. Koolil ei ole võimalust ega õigust menetlustoimingute tegemiseks.
- Tundide ja vahetundide ajal ei viibi õpilane põhjuseta garderoobis.
- Garderoobi turvalisus on tagatud kaameravalvega. Vajadusel kasutatakse valvekaamera salvestisi juhtunu selgitamiseks ja kaasatakse politsei.
- Õpilane viib kooliaasta lõpus koolimajast ära oma isiklikud asjad (riided, jalanõud, spordikotid jne). Trimestri jooksul leiukastidesse kogunenud ja õppeaasta lõpuks garderoobi jäetud isiklikud asjad saadetakse taaskasutusse või heategevuseks.
- Kooli rajatiste, ruumide ja vahendite kasutamine tunnivälisel ajal
- Kool annab rajatisi, ruume, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid õpilasele õppevälises tegevuses tasuta kasutamiseks kokkuleppe alusel. Kokkulepe võib olla suuline või kirjalik. Kokkuleppe koolipoolseks esindajaks on direktor või haldus- ja personalijuht.
- Õpilane võib rajatisi, ruume, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid kasutada õppekavavälises tegevuses tasuta vaid kokkulepitud ajal, viisil ja eesmärgil.
- Õpilane suhtub kooli varasse hoolivalt ja tagastab kooli väljastatud vahendid õigel ajal.
- Õppe-, spordi-, tehniliste ja muude vahendite ning ruumide kasutamisega tekkinud kahju tuleb õpilasel või tema vanemal koolile hüvitada.
- Isikuandmete töötlemine ja infosüsteemide kasutamine
- Isikuandmete töötlemisel lähtutakse linna andmekaitsetingimustest (https://www.tallinn.ee/et/andmekaitsetingimused ).
- Täpsem teave kooli andmetöötluste kohta on leitav linna andmetöötlusregistrist (https://atr.tallinn.ee/ ).
- Isikuandmete töötlemiseks juhtudel, kui puudub seaduses sätestatud alus neid töödelda, küsitakse nõusolekut kõigilt kooli õppima asunud õpilaste vanematelt. Täisealised õpilased annavad isikuandmete töötlemiseks nõusoleku ise.
- Isikul on õigus nõusolekut oma isikuandmete töötlemiseks igal ajal muuta, esitades avalduse aadressil [email protected].
- Isikuandmete töötlemise eesmärgiks koolis on põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud ülesannete täitmine, sh õppetööd puudutava info edastamine, õppe-eesmärgil kasutatavate kontode loomine, õpilase tunnustamine ja koolielu sündmuste kajastamine.
- Õppe-eesmärgil kasutatavad ja isikuandmetega seotud e-keskkonnad ja infosüsteemid on EHIS (hariduse infosüsteem), eKool (õppeinfosüsteem), EIS (eksamite infosüsteem), RIKS (raamatukogu infosüsteem), e-õpilaspileti haldussüsteem, Microsoft 365 teenused, Moodle, Opiq, Nutisport, Scratch, Quizlet, Matetalgud, Quizizz, Kahoot, Geogebra, Socrative, eKoolikott, 10Monkeys või muu vastavas nimekirjas kinnitatud infosüsteem.
- Õpilastele luuakse kooli õppima astudes Microsoft 365 konto ([email protected]).
- Kooli loodud arvutikasutaja ja e-posti konto kustutatakse, kui õpilane lahkub koolist.
- Kooli kodulehel ja Facebookis avalikustatakse nimeliselt ja/või illustreeriva pildiga selleks loa andnud õpilaste silmapaistvaid saavutusi ja esile tõstmist väärivaid tegevusi, mille eesmärgiks on õpilase tunnustamine ja koolielu oluliste sündmuste kajastamine.
- Õpilaste/vilistlaste/koolitöötajate saavutusi võidakse kajastada kooli kodulehel järgmiselt:
- õpilased, kes on saavutanud vabariiklikul olümpiaadil või ainevõistlusel 1.–20. koha, piirkondlikul olümpiaadil 1.–10. koha, kooli olümpiaadil 1.–3. koha;
- õpilased, kes on saavutused spordivõistlustel kooli esindades Tallinna linna võistlustel 1.–3. koha;
- Tallinna Haridusameti väljastatud tunnustused õpilastele;
- koolitöötajate tunnustused.
- Kooli personal võib koolis filmida või pildistada määras, mis on vajalik kooli sündmuste jäädvustamiseks ning nende kajastamiseks, rakendades mõistlikkuse printsiipe ning arvestades õpilaste huve.
- Avalikud üritused isikuandmete kaitse seaduse § 11 tähenduses on koolis 1. septembri aktus 1. klassile, 9. klassi ja 12. klassi lõpuaktused. Neid sündmusi jäädvustatakse ja jäädvustused on avalikud kooli kodulehel ja sotsiaalmeediakanalites kooli poolt määratud ajavahemiku vältel.
- Kirjalik nõusolek õpilase pildistamiseks või filmimiseks võetakse vanemalt õpilase kooli astumisel ning kehtib kuni selle tagasivõtmiseni.
- Kooli vilistlaste nimekiri on avalik kooli kodulehel, v a väikeklassi lõpetanute nimed. Kui vilistlane ei soovi oma nime avalikustamist, siis on võimalik sellest teada anda meili teel ([email protected]).
- Vanem võib kooli korraldatud avalikul sündmusel (nt aktusel, jõulupeol) filmida või pildistada ja saadud fotosid oma sõpradega või pereringis vaadata. Kui vanem soovib sündmusel tehtud pilti, millele on jäänud ka teised isikud, avalikustada internetis, tuleb küsida kõigilt pildile jäänutelt nõusolek. Kui teine isik nõusolekut ei anna, ei tohi pilte avalikustada. Isiklikul otstarbel tehtud jäädvustuste õiguspärase töötlemise eest vastutab vanem.