Tallinna Tehnikagümnaasiumi maailmakuu „Hoiame Maad“
Tallinna Tehnikagümnaasiumis toimus jaanuarikuu jooksul inspireeriv ja hariv Maailmakuu „Hoiame Maad“. Üritustesarja eesmärgiks oli tõsta teadlikkust keskkonnahoiust ja leida jätkusuutlikke lahendusi. Kogu kuu jooksul said õpilased osaleda mitmekesistes tegevustes, mis avardasid teadmisi nii kohalike kui globaalsete keskkonnaprobleemide kohta ning julgustasid igapäevaselt loodussõbralikke valikuid tegema.
Maailmakuu tegevused ühendasid teooria ja praktika loomingulisel ning kaasahaaraval viisil. Läbiviidud üritused aitasid noortel sügavamalt mõista nende enda rolli keskkonna hoidmisel ning tõid esile olulisi globaalseid probleeme.
Keskkonnateemaline põgenemismäng pakkus õpilastele põnevat ja harivat elamust. Mängijad said tulevikust mureliku sõnumi: Maa keskkond on tõsises ohus ja selle päästmine sõltub just nende otsustest. Mängu eesmärgiks oli tõsta teadlikkust keskkonnaprobleemidest ning aidata õpilastel nende probleemidega isiklikul tasandil suhestuda. Mängijad omandasid põhiteadmisi kliimamuutustest, invasiivsetest liikidest, mesilaste kadumisest, joogivee puudusest ja veereostusest. Põgenemismäng andis noortele väärtuslikke teadmisi ning innustas neid aktiivselt lahendusi otsima.
Vanemate kooliastmete õpilased said võimaluse vaadata harivat dokumentaalfilmi „100 miljardi pudeli probleem“. Film keskendus plastpudelite keskkonnamõjule, tõdedes, et pudelid ja pudelikorgid moodustavad veerandi ookeane risustavast prügist.
Filmis uuriti Coca-Cola ettevõtte jõupingutusi plastreostuse piiramiseks ning tõstatati küsimus: kas seekord on alust oodata püsivaid positiivseid tulemusi? Õpilased said teadvustada probleemi olemuse üle ning arutleda, kuidas probleemi lahendada.
Kogu kooli hõlmav väikeelektroonika kogumiskampaania keskendus vana ja kasutuseta väikeelektroonika kogumisele, suunates tähelepanu elektroonikajäätmete vastutustundlikule käitlemisele. Koos koguti üle 200 liitri väikeelektroonikat, mida aitas koguda EES-Ringlus.
Lisaks said õpilased tutvuda harivate näitustega, sealhulgas koomiksinäitusega „ComEdu: Koomiksid hariduse heaks“ ja rände teemalise näitusega Mondo maailmakoolist.
Saadud teadmisi kasutati meeskonnatöödes arutlemiseks ning ainetundides töölehtede täitmiseks.

1.-3. klasside õpilaste loomingulised plakatid planeedi kestlikkusest tõid esile noorte nägemuse, kuidas hoida planeeti ning milliseid samme selleks ette võtta.




7.-9. klasside õpilased valmistasid söögikõlbulikest toidujääkidest maitsvaid roogasid, millele koostasid retseptid ja valmistamisjuhised. See tegevus tõi esile toiduraiskamise vähendamise olulisuse.




Algklassid võtsid mõõtu maailmakuu viktoriinist, mis käsitles elurikkust, materjale, jäätmekäitlust jpm.


6.-12. klass said osa kahest vestlusringist. Esimene vestlusring keskendus kultuuri ja teatri mõjule kestlikkuse võtmes. „Kuidas kunstiline väljendus mõjutab inimeste väärtushinnanguid ja käitumist?“, mille külalisteks olid Anne Veesaar ja Margus Prangel. Vestlusringis käsitleti erinevaid teemasid - kuidas teater on mõjutanud nii meid kui ka ühiskonda laiemalt, milliseid lugusid on oluline tänapäeval jutustada ning kuidas teatrikunst aitab meil paremini mõista iseend ja maailma meie ümber.
Vestlusringi külalised kutsusid üles arvamust avaldama, küsimusi esitama ja meeskondlikes mängudes kaasa lööma.
Teine vestlusring „Toidukultuur kestliku tuleviku võtmena“ külalisteks olid Juhan Heinsalu ja Roman Zaštšerinski. Arutleti teemade üle nagu jätkusuutlik tarbimine, targad toiduvalikud, inimeste harjumused toiduvalmistamisel ning kuidas toiduvalikud mõjutavad otseselt maailma tulevikku. Iga eine, mille valmistame, iga tooraine, mille valime, räägib loo meie väärtustest ja vastutusest järgnevate põlvkondade ees. Räägiti toidukultuurist, kohalikust toidust ja –traditsioonidest, jätkusuutlikkusest ja toidu raiskamisest. Külalised said koos kuulajatega osaleda interaktiivses mängus „Toidu päästmise väljakutse“, kus sai piltidel olevad kehva välimusega toiduained maitsvaks roaks planeerida.
Maailmakuu pakkus õpilastele võimaluse mõtestada keskkonnateemasid ja arendada praktilisi oskusi jätkusuutliku eluviisi kujundamiseks. Täname kõiki osalejaid ja eestvedajaid, kes aitasid sündmust edukalt ellu viia! Koos saame teha suuri muutusi Maa hoidmiseks. Maailmakuu korraldamist aitas rahastada Mondo Maailmakool.

Maailmakuu tegevused ühendasid teooria ja praktika loomingulisel ning kaasahaaraval viisil. Läbiviidud üritused aitasid noortel sügavamalt mõista nende enda rolli keskkonna hoidmisel ning tõid esile olulisi globaalseid probleeme.
Filmis uuriti Coca-Cola ettevõtte jõupingutusi plastreostuse piiramiseks ning tõstatati küsimus: kas seekord on alust oodata püsivaid positiivseid tulemusi? Õpilased said teadvustada probleemi olemuse üle ning arutleda, kuidas probleemi lahendada.
Lisaks said õpilased tutvuda harivate näitustega, sealhulgas koomiksinäitusega „ComEdu: Koomiksid hariduse heaks“ ja rände teemalise näitusega Mondo maailmakoolist.
Saadud teadmisi kasutati meeskonnatöödes arutlemiseks ning ainetundides töölehtede täitmiseks.
7.-9. klasside õpilased valmistasid söögikõlbulikest toidujääkidest maitsvaid roogasid, millele koostasid retseptid ja valmistamisjuhised. See tegevus tõi esile toiduraiskamise vähendamise olulisuse.
Algklassid võtsid mõõtu maailmakuu viktoriinist, mis käsitles elurikkust, materjale, jäätmekäitlust jpm.
Vestlusringi külalised kutsusid üles arvamust avaldama, küsimusi esitama ja meeskondlikes mängudes kaasa lööma.
Maailmakuu pakkus õpilastele võimaluse mõtestada keskkonnateemasid ja arendada praktilisi oskusi jätkusuutliku eluviisi kujundamiseks. Täname kõiki osalejaid ja eestvedajaid, kes aitasid sündmust edukalt ellu viia! Koos saame teha suuri muutusi Maa hoidmiseks. Maailmakuu korraldamist aitas rahastada Mondo Maailmakool.