Linnaaiandus
2024 aasta kevadel sai Tihase perele osaks suur rõõm kui selgus, et ka meie saame eelmainitud toetusest osa. Sel õppeaastal oli meil eesmärk konkreetsemalt mõtestada ja sõnastada oma õppe- ja kasvatustegevused läbi aianduse.
Linnakeskkonnas kasvavate laste kokkuviimine looduse, liigirikkuse ja keskkonda säästva mõtteviisi ning käitumisega on Tihase lasteaia õppe ja arengukavva sisse kirjutatud, meie missioon on aidata lastel näha looduse terviklikkust, kõige seotust ning antud projekt aitab meil teha õuesviibimine laste jaoks veelgi tähendusrikkamaks ning põnevamaks.
Tihase lasteaias on oma tagasihoidlikul moel kogu aeg aiandusega tegeletud, on loodud nii silmailu (suur roosipeenar ning tulpide ja üheaastaste taimede kastid) kui ka proovitud kätt tarbeaia loomisega. Lapsed on eelnevalt seemnest ise taimi kasvatanud ning läbi selle saanud vaadelda looduse eluringi. Aias on ka kompostikast, milles toimuvaid protsesse püüame sel õppeaastal hakata süsteemsemalt toetama, et meie tulevased lillekastid saaksid edaspidi oma koduaia rammu kasutada. Eelnevad taimekastid on nüüdseks lagunenud ning et aiandus oleks hästi järjepidev, soovime sel õppeaastal anda võimaluse kõikidele rühmadele korraga alustada oma taimemajandusega, paigaldame uued taimekastid ning kastmiseks vihmavee kogumise süsteemi, koostame ühtsed taimevaatluspäevikud ning ühise aianduse tegevuskava. See aitab meil ühtses rütmis rohelist näputööd nautida. Samuti on plaan rajada niiduala, kus toetame oma väikseid sõpru- putukaid ning saame ka ise nautida õiteilu.
Linnakeskkonnas kasvavate laste kokkuviimine looduse, liigirikkuse ja keskkonda säästva mõtteviisi ning käitumisega on Tihase lasteaia õppe ja arengukavva sisse kirjutatud, meie missioon on aidata lastel näha looduse terviklikkust, kõige seotust ning antud projekt aitab meil teha õuesviibimine laste jaoks veelgi tähendusrikkamaks ning põnevamaks.
Tihase lasteaias on oma tagasihoidlikul moel kogu aeg aiandusega tegeletud, on loodud nii silmailu (suur roosipeenar ning tulpide ja üheaastaste taimede kastid) kui ka proovitud kätt tarbeaia loomisega. Lapsed on eelnevalt seemnest ise taimi kasvatanud ning läbi selle saanud vaadelda looduse eluringi. Aias on ka kompostikast, milles toimuvaid protsesse püüame sel õppeaastal hakata süsteemsemalt toetama, et meie tulevased lillekastid saaksid edaspidi oma koduaia rammu kasutada. Eelnevad taimekastid on nüüdseks lagunenud ning et aiandus oleks hästi järjepidev, soovime sel õppeaastal anda võimaluse kõikidele rühmadele korraga alustada oma taimemajandusega, paigaldame uued taimekastid ning kastmiseks vihmavee kogumise süsteemi, koostame ühtsed taimevaatluspäevikud ning ühise aianduse tegevuskava. See aitab meil ühtses rütmis rohelist näputööd nautida. Samuti on plaan rajada niiduala, kus toetame oma väikseid sõpru- putukaid ning saame ka ise nautida õiteilu.