Liigu sisu juurde
Tallinn.ee
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Clevon on Eestis tarninud ligi poolteist tuhat DHL Expressi pakki

Clevon on Eestis tarninud ligi poolteist tuhat DHL Expressi pakki

Isejuhtivate sõidukite arendaja Clevon ja DHL Express Estonia alustasid koostööd 2022. aasta suvel. Üle aasta pakutud teenus on klientide poolt soojalt vastu võetud ning partnerid liiguvad koostöö laienemise suunas.

Pilootprojekt on samm sammult kasvanud igapäevateenuseks ning nüüdseks on Clevoni robotkuller üks osa DHL Express Estonia masinapargist. Projekti esimeses etapis vedas masin DHL Expressi sisepakke kolme Tallinna kontori vahel. Üsna pea liiguti sealt edasi äriklientide teenindamisele ning käesoleval aastal lisandusid ka erakliendid. 

Muidugi oli meil teadmatust alguses palju, sest ei meie ega DHLi globaalne tiim ei olnud sellist lahendust varem katsetanud. Oleme aga viimase aasta jooksul tublisti koostööd teinud ja tõestanud, et potentsiaali on sellel tehnoloogial palju,” kiitis DHL Express Estonia tegevjuht Kristina Laaneots meeskonda.  
 

Clevoni tegevjuht Sander Sebastian Agur hindab samuti koostööd kõrgelt: ”Uuendustele avatud DHL Express on meie kõige pikemaajalisem koostööpartner. Oleme nendega katsetanud mitmeid lähenemisi ja saanud asjalikku tagasiside nii oma toote kui ka kliendi ootuste osas. See omakorda on loonud hea lähtekoha, kust DHLi autonoomset viimase kilomeetri teenust kasvatada nii Eestis kui ka mujal maailmas.

Tuhanded saadetised ja kilomeetrid 

Clevoni kolmanda põlvkonna masin CLEVON 1 toimetab nüüdseks juba igal tööpäeval pakke kõikidele DHL Expressi klientidele üle terve Tallinna, kaasa arvatud vanalinnas. Kui tavaliselt on sinna sissesõit rangelt reglementeeritud, siis koostöös Tallinna Linnavalitsusega lubatakse robotkulleril sõita kogu UNESCO nimistusse kuuluvas vanalinnas ilma kellaajalise või nädalapäeva piiranguta. Täiselektriline sõiduk vähendab ka seal piirkonnas nii müra- kui ka õhusaastet, toimetades endiselt pakid kiirelt, mugavalt ja ohutult vanalinnas asuvate DHL Expressi klientideni.

Partnerid alustasid koostööd ühe masinaga. Kokku on sõiduk vedanud aasta jooksul üle 1200 paki ja sõitnud üle 7000 kilomeetri kõigis neljas aastaajas. Mehitamata sõiduk tekitab jätkuvalt kaasliiklejates ja turistides palju põnevust, sest sellist tehnoloogiat kohtab tänavapildis täna veel harva. Rõõmu pakub ka asjaolu, et kasutajad on teenusega väga rahul ja on seda kõrgelt hinnanud (NPS 81%). Kiidetakse teenuse lihtsust ja kiirust ning soovitakse ka tulevikus oma pakke sellisel uudsel viisil kätte saada. 
 

Kas robot on tõhusam kuller kui inimene? 

Koostöö eesmärk on leida robotkullerite kõige sobivamad kasutusviisid, mis aitaksid viimase kilomeetri pakiveod muuta kuluefektiivsemaks ning seeläbi toetada isejuhtivate masinate laialdasemat kasutuselevõttu. Senise koostöö raames ongi katsetatud erinevaid teenusemudeleid, et pakkuda hästi planeeritud, optimeeritud ja kasutajasõbralikku teenust.

Üheks selliseks on mudel, mis ühildab keskmise ja viimase kilomeetri, ning mida partnerid selle joonise järgi hellitavalt “lillekeseks” nimetavad. Mudeli eeliseks on, et iga sõidukit kasutatakse selles teenuse osas, kuhu tema omadused optimaalseimal moel sobivad. DHLi kaubikud, mis mahutavad rohkem ning suudavad ühe laadimisega kaugemale sõita, viivad pakid terminalist kokkulepitud kohta linnas ning Clevoni robotkuller toimetab kõige ajakulukamal ehk viimasel kilomeetril. Niimoodi vähendati roboti tühisõite ja tõsteti kauba kohaleveo tõhusust.       

DHL Expressi tegevjuht Kristina Laaneots kinnitab, et robotkulleri eesmärk ei ole inimkullerit täielikult asendada, pigem on igaühel teenusprotsessis oma roll täita: “Inimeste leidmine kulleritööle on üha raskem, aga me näeme siin võimalust, et nemad saaksid keskenduda premium teenuse pakkumisele õiglase hinna eest, samal ajal kui isejuhtivad robotid saavad aidata meil rohkem pakke kiiremini kohale tarnida.” Ta lisas, et koostöö Clevoniga on alles alguses: “Mul on nii hea meel, et me just Eestis saame olla need, kes katsetavad uusi tehnoloogiaid ja neid omakorda DHLi Grupi sees edasi tutvustame. Kuigi veskid jahvatavad aeglaselt, on huvi sealtpoolt olemas isejuhtivate lahenduste vastu.” 

Sander Sebastian Agur sõnas, et huvi Clevoni tehnoloogia vastu on tõepoolest suur: “Ei ole saladus, et Clevonil on majanduslikult rasked ajad, kuid sellest hoolimata käib taustal pidev töö, sest me usume enda tehnoloogiasse, mille järgi on ülemaailmne nõudlus. Partneritega nagu DHL ning oma tugeva meeskonnaga muudame linnasisese transpordi autonoomseks ja jätkusuutlikuks sihikindlate sammudega.

Allikas: Clevon