Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Digitaalse õppevara loomise konkurss

Digitaalse õppevara loomise konkurss

Tallinna Haridusamet kuulutab välja digitaalse õppevara loomise konkursi Tallinna õpetajatele, mille eesmärk on soodustada uute ja kvaliteetsete digitaalsete õppematerjalide loomist ning tunnustada õpetajaid, kes panustavad sellesse protsessi. Konkursi keskne eesmärk on innustada õpetajaid jagama oma olemasolevaid tunde ja metoodikaid teiste õpetajatega, luues seeläbi laiemalt kättesaadavat, kasutajasõbralikku ja interaktiivset õppevara. Konkurss kestab 5.september - 30.november 2024.

Eelkõige oodatakse konkursile materjale, mis on suunatud alus- ja üldhariduse õpilastele. Osalejad saavad võimaluse jagada oma kogemusi ja pakkuda metoodilisi lahendusi, mis aitavad õppetunde teiste õpetajatega jagada. Konkursi kaudu soovitakse suurendada õpetajatevahelist koostööd ja teadmiste jagamist, keskendudes eelkõige tunnimaterjalide terviklikkusele ja praktilisusele.

Konkursil tunnustatakse parimaid õppematerjalide loojaid eri suurusega auhindadega kõikide kategooriate 1.koht 500 eurot, 2.koht 300 eurot ja 3.koht 150 eurot. Konkursi auhinnafond on kokku 15 000 eurot. Esitatud materjale hindab ekspertide komisjon. Konkursi lõpptulemuste põhjal valitakse välja parimad õppematerjalid kahes põhikategoorias: alusharidus ja üldharidus. Konkursi lõpus valmib parimatest kogumik.
Konkursile tööde esitamine toimub koostöös Praktikal Educationiga. Piloteerime Praktikali platvormi https://app.praktikal.ee kasutamist, et tuua kokku Tallinna õpetajatega seotud õppematerjalid ühte keskkonda ning õhutada uute tehnoloogiate kasutamist õppematerjalide loomisel.

Tööde esitamine toimub siin platvormil https://app.praktikal.ee. Kättesaadavad juhendmaterjalid kasutamise kohta leiate siit: https://www.praktikal.ee/tallinna-konkursi-juhend. Töid saab esitada juba valmis kujul dokumentide üleslaadimisega või linkidena, aga ka luues need otse Praktikali platvormi sees kasutades selle interaktiivseid võimalusi. Mõlemal juhul on oluline, et kirjeldada ka materjalide juures, kuidas neid tunnis kasutada ehk materjale metoodiliselt kommenteerida.

Töö esitamiseks Haridusametile tuleb täita ära see vorm vajaliku infoga ja kopeerida loodud õppematerjali link, mis on loodud Praktikali platvormil. Võitjad avalikustatakse detsembris.

Korraldame ka veebikoolituse 26.09 kell 14:00 platvormi kasutamiseks. Koolitus salvestatakse.
Koolitusega saab liituda siit:
Microsoft Teams Need help?
Join the meeting now
Meeting ID: 378 985 854 941
Passcode: AoXTVT

Uute materjalide lisamiseks tuleb:
  1. Minna lehele https://app.praktikal.ee/
  2. Registreerida uus kasutaja või logida olemasolevaga sisse
  3. Minna "Tunnimaterjalide" alalehele
  4. Vajutada üleval paremal rohelist nuppu "Loo uus" ning valida "Tund"
  5. Nüüd avaneb tunnimaterjalide redaktori vaade, kus on võimalik luua uut materjali
  6. Töö esitamiseks täida see vorm vajaliku infoga ja kopeeri loodud õppematerjali link küsitluse vormi.
Hinnatakse kahes kategoorias: alushariduses ja üldhariduses.
Alushariduse kategooriad:
  1. Alushariduse õppematerjal: õppematerjal, mis on suunatud lasteaialastele. Hindamisel pannakse rõhku materjali mängulisusele, interaktiivsusele, lõimumisele ja lapsekesksele lähenemisele.
  2. Hariduslike erivajadustega (HEV) laste õppematerjal: õppematerjal, mis on spetsiaalselt loodud toetama hariduslike erivajadustega lasteaialaste õppimist. Materjal peab olema kohandatud laste individuaalsetele vajadustele, pakkudes neile sobivat õppimise ja arengu tuge.
  3. Robootikaõppe materjal: õppematerjal, mis tutvustab lastele robootikat ja programmeerimist, arendades nende loogilist mõtlemist ja probleemilahendusoskusi läbi mängulise ja kaasahaarava lähenemise.
  4. Innovatiivne õppematerjal: uuenduslik ja originaalne digitaalne õppematerjal, mis kasutab loovaid lähenemisviise, et pakkuda lasteaialastele kaasahaaravat õpikogemust. Hindamisel arvestatakse materjali interaktiivsust ja originaalsust.
  5. Eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppematerjal: kategooria tunnustab õppematerjale, mis on loodud toetama eestikeelsele õppele üleminekut.
Üldhariduse kategooriad:
  1. I kooliaste (1.-3. klass) õppematerjal: hinnatakse õppematerjale, mis on loodud algklasside õpilastele. Materjalid peavad toetama põhiainete õpetamist – selged, visuaalselt atraktiivsed ja mängulised, arvestades esimestes klassides õpitavate oskuste ja teadmiste arengut.
  2. II kooliaste (4.–6. klass) õppematerjal: õppematerjalid, mis aitavad õpilastel süvendada varasemalt omandatud teadmisi ning arendada uusi oskusi. Materjalid peaksid pakkuma rohkem süvitsi minevat sisu, toetades õpilaste iseseisvat mõtlemist ja uurimistööd, olles samas jätkuvalt kaasahaaravad ja motiveerivad.
  3. III kooliaste (7.–9. klass) õppematerjal: õppematerjalid, kus rõhk on komplekssematel teemadel ja sügavamatel aruteludel. Materjalid peaksid toetama kriitilise mõtlemise, analüüsioskuste ja iseseisva õppe arengut, valmistades õpilasi ette gümnaasiumi astumiseks.
  4. Gümnaasium (10.–12. klass) õppematerjal: õppematerjalid, mis on loodud vanemate klasside õpilastele, keskendudes akadeemilisele süvitsi õppele. Materjalid peaksid toetama süvitsi minevat ainealast mõistmist ja õpioskuste arendamist, aidates õpilastel valmistuda edasiõppimiseks ning tulevaseks haridus- ja tööeluks.
  5. Humanitaarainete õppematerjal: õppematerjal, mis keskendub humanitaarainetele nagu kirjandus, ajalugu, filosoofia jne, pakkudes õpilastele süvitsi minevat ja kriitilist lähenemist teemadele.
  6. Reaalainete õppematerjal: õppematerjal, mis keskendub matemaatika, füüsika, keemia ja teiste reaalainete õpetamisele, pakkudes õpilastele süstemaatilist ja loogilist lähenemist õppimisele. 
  7. Eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppematerjal: õppematerjal, mis toetab eestikeelsele õppele üleminekut. Materjal peab olema kohandatud õpilaste vajadustele, aidates neil omandada eesti keelt ja integreeruda õpikeskkonda.
  8. STEAM/MATIK õppematerjal: õppematerjal, mis keskendub teaduse, tehnoloogia, inseneeria, kunsti ja matemaatika (STEAM/MATIK) integreeritud õppele. Materjal peaks toetama loovust ja kriitilist mõtlemist, pakkudes õpilastele mitmekesist ja huvitavat õppimiskogemust.
  9. Tehisintellekti õppematerjal: õppematerjal, mis kasutab tehisintellekti lahendusi õpilaste õppimise ja kaasamise toetamiseks.
  10. Innovatiivne õppematerjal: uuenduslik ja originaalne digitaalne õppematerjal, mis kasutab loovaid lähenemisviise, et pakkuda õpilastele kaasahaaravat õpikogemust. 
  11. Hariduslike erivajadustega (HEV) õppematerjal: õppematerjal, mis on spetsiaalselt kohandatud ja loodud toetama hariduslike erivajadustega õpilaste õppimist ja arengut.
Esitamisprotsessiga seotud küsimuste korral võtke ühendust [email protected]