Skip to content
Juurdepääsetavus
 °C

Elektriautode maratoni võitsid Jürgen Maasing ja Oskar Rohtla Škodal

Tänavu osales üle-eestilisel elektriautode suursõidule marsruudil Tallinn–Pärnu–Tartu–Tallinn ühtekokku 15 meeskonda, lõpparvestuses triumfeerisid Jürgen Maasing ja Oskar Rohtla autol Škoda Enyaq Coupe iV RS.  

Keskkonnasäästliku mõtteviisi ja innovatsiooni propageerimise kõrval mälestati tänavuse üritusega kahekordset olümpiapronksi ja Electric Marathon Tallinn – Monte Carlo elektriautode ralli endist peakorraldajat ja endist Monaco Vürstiriigi aukonsulit Jüri Tamme.

„Kuigi võistlusel on oma osa ka õnnel, siis saab õigete strateegiatega seda õnne ka enda kasuks mängida. Sellised üritused on suurepärased võimalused elektrimobiilsuse reklaamimiseks ja populariseerimiseks. Oli tore kogeda, et ka elektriautoga saab siiski päevaga kodumaale tiiru peale teha,“ ütles ralli võitja Jürgen Maasing.

Ürituse peakorraldaja Marko Välja hinnangul võib esimest Eesti sisest elektriautode rallit pidada igati kordaläinuks. „Tänan siinkohal kõiki meeskondi ja autode esindusi ning Tallinna linna meeldejääva ürituse eest. Kohtumiseni juba uuel aastal Tallinn – Monte Carlo elektriautode ralli stardis Rahvusooper Estonia ees,“ sõnas Välja.
Tallinn – Monte Carlo ralli on ajalooline võistlus, mis sai alguse 1930. aastal ja lõppes 1939. aastal seoses Teise maailmasõjaga. Võistluse taaselustasid 2011. aastal Monaco aukonsul Jüri Tamm ja Monaco vürst Albert II kaasaegses võtmes, kus elektrisõidukid võistlevad pikamaa distantsidel järgides liikluseeskirju. Esimene moodsate elektrisõidukite võidusõit Tallinnast Monte Carlosse toimus 2011. aasta juunis, kus võidusõidu stardi andsid H.S.H. Monaco vürst Albert II ja toonane Tallinna linnapea Edgar Savisaar. Elektriautod alustasid  võidusõitu traditsiooniliselt Rahvusooper Estonia eest.

Elektriautode maraton on ainulaadne spordivõistlus Euroopa avalikel teedel, kus võistlustel osalevad meeskonnad peavad järgima liikluseeskirju ning sõitma välja täpselt sama aja kohtuniku autoga. Kui tavaliselt võisteldakse autorallidel kiiruse, siis elektriautode rallil täpsuse peale. Null-auto sõidab võimalikult kiiresti, kuid liikluseeskirju järgides aja ette. Seda aega võistlejatele teada ei anta. Meeskond, kes sõidab null-auto ajale lähima aja, võidab võistluse. Ekipaaž, kes jõuab kohale varem, saab topelt miinuseid, sest tõenäoliselt ületas ta kiirust. Kes tuleb hiljem, saab ka miinuseid.

Jüri Tamm Electric Marathoni  2022 lõppjärjestus:
1. Škoda Enyaq Coupe iV RS (Auto 100)
2. Tesla Model S
3. Peugeot 2008 Electric (Auto Forte)
4. Polestar (City Motors)
5. Kia EV6 (Viking Motors)
6. Seres 3 (Nordauto)
7. Hyundai IONIQ5 (Alexela)
8. CUPRA Born (Topauto)
9. Renault Megane E-Tech (City Motors)
10. Audi e-tron GT (Reval Auto Esindused)
11. Mercedes EQS (Veho)
12. Hyundai IONIQ5 (Topauto)
13. Volvo C40 (Info-Auto)
14. Volkswagen ID.5 (Moller Auto)
15. Pobeda