Jäätmetekke vähendamise nädal Kristiine lasteaias
Meie lasteaias pöörasime sellel nädalal lastega tähelepanu mereprügile. Samuti jälgime rühmades kui palju jääb toidukordadest alles toidujäätmeid.
Kuna asume erinevates majades asenduspindadel, siis ühisüritust ei korraldatud vaid iga rühm viis tegevusi läbi iseseisvalt.Toidutabeli täitmisse kaasasime õpetaja abisid. Nemad panid iga päev kirja palju jäi toitu järgi. Tabelis tõid rühmad eraldi välja palju jäi järgi toitu laste taldrikutelt ja palju jäi järgi taaskasutatavat toitu.
Nädala lõpuks lisasid rühmad kunstitöödest näituse „Pakendi uus elu“ Padleti keskkonda https://padlet.com/urvemahar/pakendi-uus-elu-o3i1rggn3nzydxcj
Lisaks tegime Rohelise Kooli töögrupp üleskutse lastevanematele kutsudes neid koos lastega osalema tegevustes, mis aitavad suurendada teadlikkust merereostusest ja prügivähendamisest.
Siin mõned tegevused mida rühmad nädala jooksul läbi viisid:
Mitmes rühmas (Võsavillemid, Kodukakud, Pääsulinnud, Mustud, Reinuvaderid) vaadati videot „Ookean on prügimägi mis on kosmosest nähtav“ https://www.facebook.com/watch/?v=468379545068194.
ning loeti ette jutukest „Seki seiklus“, mis rääkis kilekott Sekist, kes nägi unes, kuidas läks rändama ning sattus jõkke, sealt edasi merre ning jutustas, mis temast seal edasi sai.
Peale video vaatamist ja jutu kuulamist toimusid lastega arutelud ,mille käigus räägiti nii taaskasutatavatest kottidest, sellest, mis võib juhtuda lindude ja loomadega, kui nad söövad kilekotti, kuidas saame ise aidata kaasa, et seda ei juhtuks. Lapsed jutustasid kuidas saab asju kasutada mitu korda - näiteks kilekotist meisterdada või kasutada seda prügikotina.
Nooremate laste rühmades tuli lastele külla kala, kes palus abi prügi koristamisel. Räägiti, kus kala elab? mis on prügi? kuhu tuleb prügi panna? ning mängiti mänge „Olen kiire prügikoristaja“ ja „Kuidas saan sind aidata kalakene?“
Pääsulindude rühm külastas nädala teema raames Lilleküla Ringmajanduskeskust. Õppekäigu tulemusel saadi eakohaseid ja praktilisi teadmisi jäätmete liigiti kogumisest ja jätkusuutlikust ringmajandusest. Õppekäigul said lapsed teada, et Lilleküla ringmajanduskeskus on väga keskkonnasõbralik, mis tähendab seda, et nt tualettruumis kasutatakse loputuseks kätepesuvett ja kasutavad säästlikke LED lampe, mis ise süttivad ja kustuvad.
Välejalgade rühm tegi õppekäigu Harku-Järve äärde ning hiljem maaliti järve ääres nähtust kunstitööd.
Võsavillemite rühmas räägiti põhjalikumalt ka biojäätmete sorteerimist - kes sorteerib?; mis nendest jäätmetest saab?; kas neid jäätmeid saab hiljem millekski kasutada? Biojäätmete aruteluga jõuti välja sinnamaani, et kas poes saaks käia ka nii, et ühtegi pakendit ei osta (kui ei oleks ja kõik oleks lahtiselt müügis), et näiteks jahu saaks käia oma karbiga ostmas. Samas tõdeti, et asjad säilivad vaakumpakendites paremini (nt. viinerid) ehk, kui viinerid oleks lahtiselt müügis, siis need läheksid kergemini pahaks.
Liina Kala
õppejuht