Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Kadaka puiestee silla ehitustööd on lõpusirgel

Kadaka puiestee silla ehitustööd on lõpusirgel

Tehtud lisatööde tõttu lükkus viadukti valmimine suvesse. Täiendavad ehitustööd tehti selleks, et vältida tuleval aastal tee uuesti üles kaevamist.

Möödunud aasta juulis algas Tallinnas oma kasutusea ammendanud ning ohtlikuks muutunud Kadaka puiestee viadukti ehitus. Ehkki tööd on graafikus, tekitab inimestes küsimusi pikk ehitusaeg ning suletud silla tõttu tingitud pikad ümbersõidud, Hiiu ristmiku ning Nõmme keskuse suurenenud liikluskoormus.  

“Et tuleval aastal ei peaks linn Kadaka puiesteel uuesti nelja meetri sügavust auku sõiduteele kaevama, ehitasime praegu Tähetornis välja vee- ja sademevee liitumistorustiku,” ütles abilinnapea Pärtel-Peeter Pere. “Kahjuks olid kunagi rajatud elektrikaablite ja gaasitorude joonised kasutud, Kadaka silda polnud isegi ehitusregistris – kõik see nõudis nii ümberehitust kui ka ümberprojekteerimist joonestuslaua taga,” kommenteeris Pere. 

Tänaseks on lammutatud vana viadukt ning rajatud uue silla betoonkeha koos vundamentide, postide ja tekiplaadiga. Uus raudbetoonist viadukt on 17 meetrit lai, 5 meetrit kõrge ning 35 meetrit pikk.  Üle viadukti ehitatakse kõnni- ja rattatee kogulaiusega 5,5 meetrit. Lisaks rajatakse viadukti kõrvale kõnnitee, mis ühendab ülekäigu alt läbi minevat kõnni- ja rattateed ülemise teega.  

Kadaka puiestee viadukti ehitaja Atemo OÜ esitas sügisel 2024 Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalametile ehitustööde graafiku eeldusel, et kõik tööd sujuvad ilma tõrgeteta, lisatöid ei tellita ja nad jõuavad sügisel enne maapinna külmumist viadukti valmis. Paraku saabus enne viadukti valmimist talv, mil ehitustöid teha ei saanud ning seetõttu jätkatakse külmakartlike töödega nüüd, et suveks viadukt valmis saada.

„Kadaka silla avame enne juuni lõppu. Töötame praegu tihedas suhtluses ehitajatega ning Keskkonna- ja Kommunaalametiga, anname endast kõik, et viadukt valmib võimalikult kvaliteetselt ja ruttu,“ lausus Pärtel-Peeter Pere.

„Kõik tööd, mida oli võimalik külma ilmaga teha, on tänaseks tehtud. Tunnustan siinjuures ehitajat, kes on vahepeal lisandunud ülesannetega kenasti hakkama saanud. Lähiajal paigaldab ehitaja elektrikaablid rajatavasse teekonstruktsiooni ja ilmade soojenemisel ka uue asfaltkatte,“ selgitas Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti juhataja asetäitja Elari Udam.

Ehitustöid teeb Atemo OÜ Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti tellimusel. Objekti järelevalvet teeb TPJ Inseneribüroo OÜ. Ehitustööde lepinguline maksumus on ligikaudu 1,85 miljonit eurot, millest ligi 134 000 kaasfinantseerib vee- ja kanalisatsioonitrasside ehitusel AS Tallinna Vesi (summadele lisandub käibemaks). Tööde lepinguline tähtaeg on 3. veebruar 2026, aga tõenäoliselt valmib viadukt juba sel suvel. Viadukti remonti soovitas 2020. aastal Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalametile eksperthinnangu teinud Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ.

Kadaka pst viadukti ehitustööde ja ümbersõidu soovitustega saab tutvuda veebilehel https://www.tallinn.ee/et/kadakapst.   

Taustainfo:
  • Tallinna linna esialgne soov viadukt avada 2024. a lõpuks oli võimalik eeldusel, et lisatöid ei tule teha. Viadukti ehitusaega pikendasid muuhulgas järgmised tööd:
  • Olemasolevate elektrikaablite ebatäpne ja mitte nõuetekohane asetsemine rajatava teekonstruktsiooni sees, mille tõttu tuli keskpingekaablid langetada ca 200 m pikkuses lõigus koos reservtoru paigaldusega.
  • Enne ehitust oli ehitatud välja tänavavalgustus, mis ei arvestanud ajas kätte jõudva silla ümberehitusega. Ehitustööde ajal tuli langetada tänavavalgustuse vundamendid ja kaablid.
  • Viadukti all ehitustööde käigus ristusid omavahel gaasi- ja kanalitrass, mida ei olnud projektis käsitletud. Nimetatud ootamatus tuli jooksvalt ehituse käigus ümber projekteerida ja ehitada.
  • Tähetorni 21 kanalisatsiooni-, vee- ja sademevee liitumistorustiku ehitus, mis ei olnud kirjas projektimahus, aga oli mõistlik ehitada, muidu oleks pidanud seda uuesti aasta pärast välja ehitama. Liitumistorustiku väljaehitus tähendas kooskõlastuste võtmist, projekteerimist, hinnapakkumiste võtmist alltöövõtjatelt ning trasside välja ehitamist. Rajatavad trassid asetsevad ca 4 meetri sügavusel.
  • Kadaka pst 112 mahasõidu juures teostas AS Gaasivõrk enda tellimusel liitumistrasside uuendamise koos ehitusega.