Skip to content
Juurdepääsetavus
 °C

Kaubamaja ristmikul tuuakse jalakäijad taas maa peale

Seoses Vanasadama trammiliini rajamisega muutub mitme Tallina kesklinna tänava ilme ning Gonsiori-Laikmaa tänavate ristmikul luuakse jalakäijatele võimalus ületada teed maa peal.

Kaubamaja ristmik_Mats Õun.jpg
„Rajatav Vanasadama trammiliin muudab märkimisväärselt mitme kilomeetri ulatuses tänavaruumi. Üks oluline muutus ootab muuhulgas Gonsiori ja Laikmaa tänavate ehk Kaubamaja ristmikku, kus soovime muuta ristmiku ülesehitust ning tuua jalakäijad maa-alusest tunnelist tagasi maa peale. Lähtume sellest, et kaasaegses linnas peavad inimesed liikuma eelkõige maa peal. Nii toome ka Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimisega Balti Jaama lähistel jalakäijaid Nunne tunnelist välja,“ rääkis abilinnapea Vladimir Svet.

„Plaani kohaselt jääks Kaubamaja ristmikul maa-alune tunnel alles, kuna see on otseselt seotud inimeste liikumisega Viru bussiterminali. Selleks, et hõlbustada liikumispuudega inimeste liikumist terminali, säilib ka osa ristmikul asuvaid lifte. Kindlasti analüüsime edaspidi ka teiste tunnelite puhul erinevaid võimalusi inimeste maa peale toomiseks,“ lisas Svet.

Järgmisel kevadel algab Vanasadama trammiliini ehitus, mis loob ühenduse Tallinna lennu- ja bussijaama ning reisisadama vahele. Trammiliini uus 2,5-kilomeetrine lõik algab Kivisilla-Gonsiori ristmikust ja ulatub kuni Põhja puiesteeni. Trammiliini ehituse käigus tehakse ka erinevaid töid, mis parandavad uue liini trajektooril tänavaruumi.  
Selleks, et hinnata Gonsiori ja Laikmaa tänavate ristmiku ümberkorralduse võimalikke muudatusi ja nende mõju liiklejate ohutusele ja ühistranspordi liikuvusele, tellis linn tänavu suvel uuringu. Stratum OÜ läbiviidud uuringust selgus, et jalakäijate toomine tunnelist maa peale on võimalik, kuid eeldab mitmeid liikluskorralduslikke ja ehituslikke muudatusi

Uuringus toodi välja, et ülekäiguradade loomise eelduseks oleks kahe vasakpöörde kaotamine bussidele ning bussiliinide teekonna väike muutmine, kuid sellega ei kaasne olulist mõju ristmiku läbilaskevõimele ega bussiliiklusele. Samuti soovitab analüüs likvideerida osad tunnelisse viivad trepid ja liftid, et ristmikku kompaktsemaks muuta ja jalakäijatele ristmikul ruumi teha. Ka tunnelile on plaanis koostada uus kontseptsioon. Lõplik otsus Kaubamaja ristmiku liikluskorralduse kohta langetakse 2023. aasta kevadeks ning uue trammiliini ehitustööd peaksid lõppema 2024. aastal. 

 

Sarnased uudised