Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Koolieelikud mängimas digimängu "Seikle ja avasta"

Koolieelikud mängimas digimängu "Seikle ja avasta"

Nutikuu raames toimus Kristiine lasteaia Tuisu majas koolieelikutele traditsiooniline liikluse ning keele ja kultuuri teemaline digimäng „Seikle ja avasta!“

Mäng oli algselt planeeritud erinevate lasteaedade koolieelikute rühmade 5-liikmelistele meeskondadele. Kutsed saatsime meie asenduspindade ja Kristiine linnaosa lasteaedadele. Nutikuus on aga nii palju põnevaid robootika- ja digi-tegevusi, et meile ei jõudnud ükski rühm väljaspoolt meie lasteaeda.
Nii mõtlesid õpetajad veidi oma tegevuse ümber ja kõik sellel päeval meie lasteaias olnud koolieelikud said üritusest osa võtta.

Lapsed said läbida kolme erinevat punkti ja lahendada erinevaid ülesandeid. Õpetajad Liis, Relika, Marika ja Karmen olid lastele planeerinud väga vahvad tegevused.
Esimene punkt oli õues Lapsed pidid maastikurobotit programmeerides läbima raja. Rajale olid pandud erinevad liiklusmärgid (peatee, peatumise keeld, anna teed, peatu ja anna teed, ülekäigurada). Raja lõppedes oli järgmiseks ülesandeks heliplaatide abil ära arvata vastava päästesõiduki sireen, see tegevus pakkus lastele enim emotsioone. Hiljem kirjutasid lapsed vastava sõiduki (kiirabiauto, politseiauto, tuletõrjeauto) nimetuse kiletaskule vahendiks tahvlimarker. Lõpetuseks korrati üle liiklusmärgid.
Teises punktis sai meeskond endale mängualuse, kus oli värvide järgi punktide läbimise järjekord. Helisalvestava Big-Point nupu pealt kuulasid lapsed liiklusvahendi häält ja püüdsid ära arvata, milline liiklusvahend sellist häält teeb ja otsisid vastava sõiduki pildi ja lisasid mängualusele. Siis said lapsed lugeda tahvelarvutiga QR- koodi, kust tuli neile lisaülesanne. Igas punktis oli erinev sõiduk ja erinev ülesanne. Lapsed said otsida täherägastikust erinevaid sõnu, vaatasid bussilaulu videot ja lohistasid sobivad sõnad teksti, memory mängus said kuulata liiklusvahendeid meie vabatahtliku poolt salvestatud itaalia keelseid liiklusvahendeid ja eesti keelseid ning lapsed harjutasid ka sõnade trükkimist, kui valisid endameelest kõige ilusamad eestikeelsed sõnad. Kui kõik punktid olid läbitud ja mängualus täidetud said lapsed liikuda edasi. Laste arvates kõige ilusamad sõnad on alloleval pildil.



Kolmandas punktis pidi BeeBot robot läbima erinevaid transpordivahendeid, mida lapsed endale loosiga saadud sedelitelt said, et harjutada ka lugemisoskust. Kuid rajal oli ka takistusi: augud tees, metsaraie, reostunud vesi ja heitgaasid. Väga oluline oli ka peatuda ülekäigu raja ees, et lasta üle jalakäijad. Robotiga tegelemine vajas planeerimis- ja koostööoskust meeskonnas omavahel, et stardist finišisse jõuda.
Lapsed olid väga tublid ja said premeeritud kompassidega, et nende seiklused ja avastamised saaksid jätkuda.


Lasteaia robootikagrupi eestvedaja
õpetaja Karmen