Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Lõppev aasta tõi Tallinna ööbussid ning liinile tagasi trammi nr 5

Lõppev aasta tõi Tallinna ööbussid ning liinile tagasi trammi nr 5

Transpordivaldkonnas oli 2023. aastal strateegilises plaanis olulisim saavutus Tallinna jätkusuutliku linnaliikuvuse kava valmimine ja vastuvõtmine. Tänavu alustati ka ühistranspordi liinivõrgu kaasajastamisega, liinile toodi ööbussid ning taaskäivitati trammiliin nr 5. Samuti oli edukas elektritõukerataste parkimisala pilootprojekt.

Abilinnapea Vladimir Sveti sõnul on kogu valdkonna arengut silmas pidades kindlasti olulisim liikuvuskava vastuvõtmine, mis annab põhjaliku raamistiku pealinna eesmärkidest liikuvuse valdkonnas aastani 2035. „Liikuvuskava teemadering on loomulikult laiem, kuid fookuses on jalakäija ja ühistranspordi kasutaja, kelle jaoks liikumine peab muutuma turvalisemaks ja mugavamaks. Eesmärgiks on, et Tallinnas ei hukkuks liikluses ükski inimene. Seetõttu on liiklussurmade nullvisioon määrava tähtsusega, kuna see tagab elanikele turvalisemad ja meeldivamad liiklusolud linnas,“ lausus Svet.
 
Svet tõi lõppevale aastale tagasi vaadates välja ka Tallinna ühistranspordi liinivõrgu kaasajastamise, et muuta see kasutajatele mugavamaks ja kiiremaks. „Liinivõrgu uuendamine on vajalik, kuna paljud marsruudid on ajale jalgu jäänud. Ühistransport peab vastama kaasaegse linna vajadustele, nii veeremi kui ka liinivõrgu mõttes, et pakkuda arvestatavat alternatiivi isiklikule autole. Oleme liinivõrgu kaasajastamisega algust teinud - linna läbivad bussiliinid on siinkohal hea näide muutustest, mis lõid senisest mugavamad võimalused linnas liikumiseks ning pälvisid paljude linnakodanike sooja vastuvõtu. Järgmisel aastal on kavas selle tegevusega jätkata,“ rääkis abilinnapea.
 
Lisaks liinivõrgu kaasajastamisega alustamisele käivitati sel aastal ööbusside pilootprojekt, mis osutus edukaks. Alates uuest aastast hakkavad ööbussid Tallinnas sõitma aastaringselt. Lisanduvad kaks uut suunda Nõmmele ja Viimsisse ning korrigeeritakse seniste liinide marsruute, et jõuda veelgi rohkemate reisijateni.
 
2023. aasta sügisest tuli Tallinnas liinile tagasi Kopli-Vana-Lõuna marsruudil sõitev tramm nr 5, mis sõitis samal liikumisteel viimati 2004. aastal. Taasavatud trammiliin parandab ühendust Veerenni piirkonnaga ning muudab liikumise Põhja-Tallinna ja Veerenni vahel mugavamaks.
 
Lõppeval aastal katsetati koostöös elektritõukerataste renditeenust pakkuvate Bolti ja Tuulega tõukerataste parkimisalasid Tallinna kesklinnas, et korrastada linnapilti ja korraldada kergliikurite parkimine linnaruumis jalakäijatele ohutumalt. Katseperioodil rajati kesklinna 126 spetsiaalselt tõukerataste parkimiseks mõeldud ala. Pilootprojekt vastas ootustele ning järgmisel aastal kavandatakse selle laiendamist.