Küsi need viis küsimust, kui soovid taotleda osalemistoetust sise- või välismessil
Messitoetus aitab viia ettevõtte uute koostööpartnerite ja turgudeni
Mess on ideaalne keskkond uute suhete ja kaubandusvõrkude loomiseks ning toodete tutvustamiseks ja nähtavuse suurendamiseks. See on hea platvorm enda ja oma toote viimiseks võõrale territooriumile, kus sõlmida uusi kontakte ning sel moel müüki suurendada. Messil osalemine on kulukas juba kodumaal, kuid eriti kallis on käia messil välismaal, seda eeskätt just väiksemate või äsja alustanud ettevõtete jaoks. Just seetõttu on pealinna ettevõtetel võimalus taotleda Tallinna ettevõtluskeskuselt messitoetust nii sise- kui ka välismessidel osalemiseks.
Tallinna ettevõtluskeskuse ettevõtluskonsultant Kätlin Veik julgustab kõiki ettevõtjaid messidel osalema, sest see on üks paremaid viise kliendiga otse suhelda ja tootele tagasisidet saada. Esmalt tasub kogemuse saamiseks osaleda Eesti messidel ja siis juba laias maailmas, vastavalt turule, kuhu on soov jõuda.
„Enne toetuse taotlemist tuleb hoolikalt läbi mõelda, kuhu, miks ja millal tahad minna ning teha põhjalik ettevalmistus. 15 aastat messide toetamist on näidanud meile, et alustava ettevõtja toetamine müügiedenduse asjus on jätkuvalt vajalik. Müük ja turundus on endiselt ettevõtjate nõrgad kohad, näiteks oodatakse agressiivselt kodus klienti. Julgustav statistika ütleb, et ühe aasta jooksul laekuvatest sisemessitaotlustest saavad positiivse kinnituse kuni 85%,” ütleb Veik. Ta lisab, et sisemessi toetuse määr on 1000 eurot ühe taotleja kohta kalendriaastas ja maksimaalne määr on 50% tegelikult tehtud abikõlblikest kuludest.
Võrdlemisi uut välismessitoetust jõudis enne pandeemiat saada ligi 30 ettevõtet. Kuna välismessidel osalemine on kordades kulukam, küündib ka välismessi toetus kuni 8000 euroni ja toetuse maksimaalne määr on 80% tegelikult tehtud abikõlblikest kuludest. Kaugematest välismessikohtadest toob Veik välja Lähis-Ida, Norra, Venemaa ja Suurbritannia, aga peamiselt käiakse lähiturgudel, nagu Soome ja Läti. „Välismessile ei saa kindlasti minna mütsiga lööma, seal peab olema plaan, strateegia ja varasem messikogemus. Seetõttu on hea kõigepealt osaleda mõnel sisemessil, enne kui jalg rahvusvahelise ukse vahele panna,” soovitab Veik.
- - Kas oled tooteid või teenuseid pakkuv Tallinna ettevõte, kelle käibest ei moodusta rohkem kui 50% jae- ja hulgimüük?
- - Kas sul on ette näidata vähemalt ühe majandusaasta aruanne?
- - Kui oled tegutsenud kauem kui kaks aastat ja sul on juba vähemalt pool aastat palgal töötaja?
- - Tahad osaleda sisemessil – kas sinu ettevõtte viimase majandusaasta aruande käive on kuni 400 000 eurot?
- - Tahad osaleda välismessil – kas sinu ettevõtte viimase majandusaasta käive jääb vahemikku 20 000 - 400 000 eurot?
Kui vastasid küsimustele jaatavalt, siis tutvu messitoetuste ja tingimustega lähemalt ning enne taotluse esitamist võta ühendust ettevõtluskonsultandiga [email protected]
Loe ja tutvu messitoetuse ja välismessitoetuse tingimustega lähemalt.