Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Messitoetus aitab viia ettevõtte uute koostööpartnerite ja turgudeni

Messitoetus aitab viia ettevõtte uute koostööpartnerite ja turgudeni

Mess on ideaalne keskkond uute suhete ja kaubandusvõrkude loomiseks ning toodete tutvustamiseks ja nähtavuse suurendamiseks. See on hea platvorm enda ja oma toote viimiseks võõrale territooriumile, kus sõlmida uusi kontakte ning sel moel müüki suurendada. Messil osalemine on kulukas juba kodumaal, kuid eriti kallis on käia messil välismaal, seda eeskätt just väiksemate või äsja alustanud ettevõtete jaoks. Just seetõttu on pealinna ettevõtetel võimalus taotleda Tallinna ettevõtluskeskuselt messitoetust nii sise- kui ka välismessidel osalemiseks.

Tallinna ettevõtluskeskuse ettevõtluskonsultant Kätlin Veik julgustab kõiki ettevõtjaid messidel osalema, sest see on üks paremaid viise kliendiga otse suhelda ja tootele tagasisidet saada. Esmalt tasub kogemuse saamiseks osaleda Eesti messidel ja siis juba laias maailmas, vastavalt turule, kuhu on soov jõuda.Kätlin Veik.jpg

Enne toetuse taotlemist tuleb hoolikalt läbi mõelda, kuhu, miks ja millal tahad minna ning teha põhjalik ettevalmistus. 15 aastat messide toetamist on näidanud meile, et alustava ettevõtja toetamine müügiedenduse asjus on jätkuvalt vajalik. Müük ja turundus on endiselt ettevõtjate nõrgad kohad, näiteks oodatakse agressiivselt kodus klienti. Julgustav statistika ütleb, et ühe aasta jooksul laekuvatest sisemessitaotlustest saavad positiivse kinnituse kuni 85%,” ütleb Veik. Ta lisab, et sisemessi toetuse määr on 1000 eurot ühe taotleja kohta kalendriaastas ja maksimaalne määr on 50% tegelikult tehtud abikõlblikest kuludest. 

Võrdlemisi uut välismessitoetust jõudis enne pandeemiat saada ligi 30 ettevõtet. Kuna välismessidel osalemine on kordades kulukam, küündib ka välismessi toetus kuni 8000 euroni ja toetuse maksimaalne määr on 80% tegelikult tehtud abikõlblikest kuludest. Kaugematest välismessikohtadest toob Veik välja Lähis-Ida, Norra, Venemaa ja Suurbritannia, aga peamiselt käiakse lähiturgudel, nagu Soome ja Läti. „Välismessile ei saa kindlasti minna mütsiga lööma, seal peab olema plaan, strateegia ja varasem messikogemus. Seetõttu on hea kõigepealt osaleda mõnel sisemessil, enne kui jalg rahvusvahelise ukse vahele panna,” soovitab Veik.

„Tänu messitoetusele teenime uuel turul kasumit!”

Ettevõte Themo pakub targa põrandakütte termostaati. See on esimene digitaalne termostaat, mis arvestab kodu unikaalse tarbimisprofiili ja kasutaja määratud küttegraafikuga, aga võtab arvesse ka elektri börsihinda. Ettevõtte juht Madis Uuemaa on ettevõtte eduloo eest tänulik nii välis- kui ka sisemessitoetusele ja soovitab seda teistelegi.

Vihje messitoetuse kohta jõudis Madiseni Tartus toimunud Ehitus- ja Sisustusmessi korraldajatelt. Uuemaa sõnul oli toetus väga suureks abiks, kuna messikulud on alustavale ettevõttele väga suur väljaminek. „Meie jaoks on mess turundusüritus, mis aitab silma paista ja müüki kasvatada, kuid millega kaasnevad ka suured kulud: messiboksi rent, osavõtutasu, stendid, trükised ja transport,” loetleb Uuemaa kuluartikleid. „Tänu toetusele oleme saanud messidel professionaalselt esineda ja see aitab katta peale osavõtutasu ka turunduskulusid,” lisas Madis.

Kuna Uuemaa eesmärk oli algusest peale jõuda tootega ka välisturgudele, siis esimene samm Soome turule sisenemisel oli sealsel messil osalemine. Teades, kui kulukas on Eesti messidel osalemine, siis Soome messide puhul võib kulud vabalt viiekordistada. „Kui taotlesime välismessitoetust, teadsime juba väga selgelt eesmärke, mida tahame osalemisega saavutada. Praegu on Soome riik, kust tuleb enamik meie käibest ja ilma välismessitoetuseta poleks see osutunud nii kiiresti võimalikuks,” on Uuemaa ettevõtluskeskusele tänulik.

 

Sisemess andis vajaliku õppetunni ja kogemuse

Pavlova kondiitriäri üks omanikest Olga Danilova on samuti taotlenud nii sise- kui ka välismessitoetust. „Esimese messikogemuse saime 2019. aastal Tallinna lauluväljakul toimunud Toidufestivalilt, kust saime hea kooli ja selge pildi, mis on mess, kuidas seda organiseeritakse ja millised ootamatused võivad tekkida. Nägime, kes on meie klient ja kuidas peame edaspidi turundust organiseerima,” meenutab Danilova.

Just kohalikul messil osalemisega sai Danilova aru, et äri kasvatamiseks tuleb vaadata väljapoole Eesti piire. „Nüüdseks oleme teinud põhjalikuma eeltöö sihtgrupi ja võimaliku sihtriigi kohta ning näeme suurimat konkurentsieelist just Lähis-Ida turul, kus maiused on väga hinnas, kuid napib kvaliteetseid tegijaid. Seega taotlesime järgmisena välismessitoetust, et minna Dubaisse The Global Franchise Marketile,” räägib Danilov. „Messil käisime enne pandeemiat ja sel korral oli meie messikogemus hoopis teistsugune. Teadsime, kuidas materjale ette valmistada, kes seda messi külastavad ja kuidas tuua esile enda eeliseid. Messialale ei sattunud kordagi juhuslikke inimesi tänavalt, vaid sinna tuldigi sihipäraselt investeeringuid tegema ja frantsiisi otsima. Kui koroonapandeemia poleks vahepeal kaarte sassi löönud, oleks meil väike Pavlova Araabia Ühendemiraatides juba lahti, sest huvi oli väga suur,” lisab ta.

 

Küsi need viis küsimust, kui soovid taotleda osalemistoetust sise- või välismessil

  • - Kas oled tooteid või teenuseid pakkuv Tallinna ettevõte, kelle käibest ei moodusta rohkem kui 50% jae- ja hulgimüük?
  • - Kas sul on ette näidata vähemalt ühe majandusaasta aruanne?
  • - Kui oled tegutsenud kauem kui kaks aastat ja sul on juba vähemalt pool aastat palgal töötaja?
  • - Tahad osaleda sisemessil – kas sinu ettevõtte viimase majandusaasta aruande käive on kuni 400 000 eurot?
  • - Tahad osaleda välismessil – kas sinu ettevõtte viimase majandusaasta käive jääb vahemikku 20 000 - 400 000 eurot?

Kui vastasid küsimustele jaatavalt, siis tutvu messitoetuste ja tingimustega lähemalt ning enne taotluse esitamist võta ühendust ettevõtluskonsultandiga [email protected] 

Loe ja tutvu messitoetuse ja välismessitoetuse tingimustega lähemalt