Tallinn asub uuendama trollivõrku ja ostab uusi akutrolle
Tallinn jätkab trollivõrgu arendamisega, selleks plaanitakse järgmise 5-6 aasta jooksul rekonstrueerida trollide võrgutaristu ning soetada 40 uut akutrolli. Linnavalitsus andis AS-ile Tallinna Linnatransport ülesande alustada vajalike hangete korraldamiseks ettevalmistusi.
Linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul on Tallinn teinud põhimõttelise otsuse jätkata trollide kui olulise ja keskkonnasäästliku ühistranspordiliigi arendamisega. „Kui viimastel aastatel arutletakse üha enam, kas loobuda trollidest ja võtta kasutusele elektribussid, siis tegelikult on vajalik linlaste vajadustega arvestamiseks tagada võimalikult erinevaid ühistranspordiliike. Oleme seadnud sihiks, et pealinna ühistransport oleks vastavalt liikuvuskavas seatud eesmärkidele aastaks 2035 heitmevaba. Mitmed Euroopa suurlinnad on praegu uuendamas oma trollivõrku, nii arendavad trolliiklust ja soetavad uusi sõidukeid näiteks Vilnius, Praha, Zürich ja Milano ning paljud teised linnad,“ nentis Kõlvart. „Trollid ei ole mitte üksnes keskkonnasõbralikud, vaid ka majanduslikult tõhusad tänu suurtele veomahtudele ja pikemale kasutusajale. Ühtlasi on tänapäeva akutrollid vaiksed ja reisijate jaoks mugavad.“Plaanide kohaselt soetatakse 40 uut akutrolli: 22 pikka, 18-meetrist ning 18 tavalist, 12-meetrist. Investeeringu kogumaksumus – akutrollide ostmine ja kontaktvõrgu rekonstrueerimine – oleks hinnanguliselt 40-50 miljonit eurot järgmise 5-6 aasta jooksul.
„Hetkel on Tallinnas neli toimivat trolliliini. Paljudes kohtades pärineb nende taristu kümnendite tagant ning vajab igal juhul väljavahetamist. Kindlasti kaalume ka uute suundade lisamist,“ lisas Kõlvart.
Abilinnapea Vladimir Svet selgitas, et plaan on renoveerida kontaktvõrgud Mustamäe teel, Sõpruse puiesteel ja Akadeemia teel, kuid kesklinnas trolliliinid likvideerida. „Akutrollid sobivad trollivõrgu arendamiseks hästi, sest nendel lõikudel, kus liinid puuduvad, sõidaks troll akutoitel. Laadimine toimuks aga Mustamäele suunduvatel magistraalidel. Tulevikus annaks see võimaluse vajadusel trollide marsruute laiendada ka piirkondadesse, kuhu need praegu kontaktvõrgu puudumisel sõita ei saa,“ täpsustas Svet.
Uute trollide kõrval hakkab Tallinn järk-järgult võtma kasutusele ka elektribusse, mis sobivad paremini väiksema veomahuga liinide teenindamiseks, kuna elektribussis on trolliga võrreldes vähem ruumi.
Fossiilkütusevabale ühistranspordile ülemineku tagamiseks kavatseb Tallinna linnavalitsusel linnavolikogult taotleda raha eraldamist akutrollide ostmiseks ja trollivõrgustiku rekonstrueerimise projekteerimiseks Tallinna linna 2024. aasta esimese lisaeelarvega.