Skip to content
Juurdepääsetavus
 °C

Tallinn kutsub linlasi liikumisaastal end rohkem liigutama

2023. aastal jõuab Kultuuriministeeriumi teema-aastate järjekord liikumisharrastuseni. Liikumisel on otsene seos meie tervise ja heaoluga, seega kutsub Tallinn linlasi osa võtma igal kuul toimuvatest spordisündmustest ning kasutama terviseradasid, spordiplatse ja teisi võimalusi, mida linnaruum pakub.

Tallinna abilinnapea Vadim Belobrovtsevi sõnul on liikumisaasta seatud eesmärk – tekitada rohkem huvi liikumisharrastuse ja tervislikumate eluviiside vastu – igati asjakohane ja tegelikult on sama teema olnud linna prioriteediks ka varem. „On hea meel, et saame liikumisaasta egiidi all soovitud sõnumit veelgi võimendada, mis loodetavasti toob pealinnas regulaarselt liikumisharrastustega tegelejatele juurde suurel hulgal uusi tervelt mõtlevaid ja tegutsevaid inimesi. Käesolev teema-aasta on see suurepärane võimalus valmistuda Euroopa Spordipealinn 2025 tiitliaastaks,” sõnas Belobrovtsev.

Jaanuaris on liikumisaasta programmi fookuses talverõõmude nautimine ja suusatamine. Selleks on parim võimalus kasutada Tallinnas ja Tallinna lähistel asuvaid tervise- ja suusaradu. Eesti Suusaliidu, Eesti Terviserajad SA ja Liikumisharrastuse kompetentsikeskuse koostöös annavad Eesti parimad suusatreenerid alates 15. jaanuarist 100 tasuta suusatundi lastele, noortele ja täiskasvanutele üle Eesti. Suusatunde pakutakse nii algajatele kui ka edasijõudnud suusasõpradele. Lisainfo ja registreerimine SIIN

Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) soovituste järgi peaksid täiskasvanud tervise hoidmise nimel liikuma vähemalt 150-300 minutit nädalas mõõduka intensiivsusega või vähemalt 75-150 minutit nädalas tugeva intensiivsusega. Lisaks soovitatakse teha kaks korda nädalas lihaseid tugevdavaid harjutusi ning eelkõige vähendama istudes veedetud aega. Lastele ja noortele soovitab WHO liikuda vähemalt 60 minutit iga päev mõõduka kuni tugeva aktiivsusega. Täiendavalt tuleks teha vähemalt kolmel päeval nädalas tugeva intensiivsusega tegevusi, lihaseid ja luid tugevdavaid harjutusi ning vähem istuda.

Liikumisaasta sündmustel üle Eesti saad silma peal hoida SIIN.

Liikumisaasta infot Tallinnas leiad SIIT.

#liikumisaasta #hakkameliigutama