Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Tallinn vähendab ettevõtjate bürokraatiat ja kaasajastab reklaamimaksu erandid

Tallinn vähendab ettevõtjate bürokraatiat ja kaasajastab reklaamimaksu erandid

Tallinna linnavalitsus saadab volikogule määruse, mille keskmes on bürokraatia vähendamine, aegunud maksuerandite kaotamine ja linna visuaalse ruumi tõhusam kaitsmine. Muudatuste eesmärk on luua õiglasem ja läbipaistvam maksukeskkond, kus turuosalised oleksid võrdselt koheldud, ning samas lihtsustada ettevõtjate ja linna vahelist suhtlust.

Ettevõtluse valdkonna abilinnapea Margot Roose sõnul on tegu olulise sammuga nii ettevõtluskeskkonna parandamise kui ka linnaruumi koormava infomüra vähendamise suunas. „Reklaamimaksu erandite ajakohastamisega kaotame põhjendamatud eelised ja loome ettevõtjatele arusaadavama ning õiglasema süsteemi. Soodustused muutuvad automaatselt kohaldatavateks, mille tulemusel kaob ajalukku praegune mahukas kooskõlastusprotsess. Pean oluliseks, et linna suhtumises ettevõtjatesse oleks esikohal usaldus,“ ütles Roose.

Tallinna Strateegiakeskuse linna finantsteenistuse tulude osakonna juhataja Lüüli Junti sõnul toetavad muudatused töö tõhusust ja läbipaistvust. „Tallinn ei sea ettevõtjale põhjendamatuid haldusbarjääre. Samal ajal muutub ka ametnike töö efektiivsemaks – vähem erandeid ja taotlusi tähendab rohkem aega sisuliste maksuküsimuste lahendamiseks ning võrdsemat ja prognoositavamat kohtlemist kõigile turuosalistele,“ sõnas Junti.

Muudatuste käigus kaotatakse mitmed sisulise põhjenduseta maksuvabastused. Edaspidi ei jää maksust vabaks näiteks linna enda sihtasutuste reklaamid, samuti reklaam sularahaautomaatide ekraanidel, kaubanduslikul inventaril ning ehitusaedadel. Samuti kaob maksuerand fraasile „Welcome to ESTonia“, mille kasutamine lõppes aastaid tagasi. Täiendavalt käsitletakse reklaamina ettevõtja krundil lehvivaid kaubamärgiga lippe. Maksuerandite kaasajastamine laiendab mõnevõrra maksubaasi ja selle tulemusel prognoositakse linna eelarvesse täiendavat reklaamimaksutulu vahemikus 70 000 – 120 000 eurot aastas. Ettevõtjatele antakse muudatustega kohanemiseks piisav ajavaru – uus kord hakkab kehtima alates 1. jaanuarist 2027.

Olulise keskkonna- ja tervisealase sammuna keelustatakse alates 1. jaanuarist 2026 polüvinüülkloriidi (PVC) kasutamine välireklaamipindade materjalides. PVC on tuntud oma kahjulike omaduste poolest – see laguneb looduses aeglaselt, eraldab toksilisi ühendeid ning ei sobi ringlussevõtuks ega ohutuks põletamiseks. Otsus suunab reklaamivaldkonna üle minema keskkonnasõbralikumatele alternatiividele, nagu polüetüleen (PE) ja polüpropüleen (PP), mida mitmed trükikojad juba kasutavad.

Uue korra üks olulisemaid muudatusi puudutab reklaamimaksu soodustuste süsteemi: kui seni tuli ettevõtjatel soodustuste saamiseks esitada eraldi taotlus koos toetava dokumentatsiooniga, siis tulevikus rakenduvad soodustused automaatselt määruses sätestatud tingimustel. See loob õiglasema ja läbipaistvama süsteemi, vähendades subjektiivsust ning parandades kasutajakogemust.

Tallinna linn liigub kindlalt suunas, kus avalik ruum on visuaalselt puhtam, ettevõtluskeskkond arusaadavam ning halduskoormus mõistlik ja põhjendatud.


Määruse kehtestab Tallinna Linnavolikogu.