Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Tallinna alusharidusjuhtide õpiränne Gruusiasse

Tallinna alusharidusjuhtide õpiränne Gruusiasse

Sügisene Gruusia viis oma haridusmaastiku ning mitmekülgse kultuuriga tutvuma 16 Tallinna alusharidusjuhti, kes 01.11-09.11.2024 olid avastamas erinevaid tüüpe lasteaedu, koole ja ka ülikoole, milles olid ühendatud muutunud õpikäsituse rakendamise võimalused, muutuste mõistmise vajadus ja just haridusjuhtide roll selles. Kuigi reis sai üpriski sisutihe, sai sellest veelgi enam häid ideid, mõtteid ning visioone, kuidas ka meie haridusasutusi saab täiustada.

Reisi põhilisteks teemadeks paiknesid kolm erinevat fookust, mis said läbi heade kogemuslugude ja haridusasutuste kohtumiste sisukad mõtted, millega juba oli väga hea naasta kodumaale. Esmalt soovisid alusharidusjuhid õppida tundma koolieelse pedagoogika häid kogemusi ning õppekorralduslikke lahendusi mitmekülgsete lasteaedade näitel. Ühtlasi tutvuda keskkonnasõbraliku tegevuskultuuriga alushariduses erinevate meetodite ja õppevahendite kasutamisel. Lisaboonuseks osutus teadmiste-ideede saamine õpikeskkonna kaasaegseks kujundamiseks alushariduses, ühtlasi organisatsiooni paremaks juhtimiseks ning koostööpartnerite leidmiseks.

Gruusia suursugusel teekonnal läbiti ligi 950 kilomeetrit, mille esimeseks peatuspaigaks ajalooline Tbilisi, kus toimus koolitus ühes väga ettevõtlikus lasteaias. Oluliseks teemaks kujunes lapse harmooniline areng keelekultuuris keskkonnasõbraliku mõtteviisi ja jätkusuutlikusega alushariduses. Hariduskultuuriga tutvumisele lisaks oli suurepärane kuulda kogemuste jagamist, mille saateks Tbilisi keskuse idüll. Linn pakkus veel ekskursioone Kakhetis, Bodbe kloostris ning Signagi linnas, kuid päeva tipuks sai meistriklass perede teemal, kus juhtivaks teemaks, kuidas kogukonnakultuuris saab kaasata lapsevanemaid ning kogukonda ennast lapse õppimisse. Ühtlasi kerkis esile perekonna traditsioonide ja väärtuste olulisus õppetöös.

Järgmised päevad andsid juba veelgi enam sisendit Gruusia külalislahkuse hinnangule, sest kultuuri ja ajalooga tutvudes ei jäänud midagi tähelepanuta - kõik oli sedavõrd hooliv, põnev ja teadmiste küllane. Kutaisi lasteaedades oli fookus keskkonnasõbralik tegevuskultuur tähelepanu kontekstil, mis hoomas endas ruumi kui õppevahendi kujundlikkust õpikeskkonnana, samuti lapse ja õpetaja rolli selle loomisel. Loomulikult ei puudunud ka tutvumine Kutaisi linna arhitektuuri, vanalinna ja templiga, kuhu mahtus veel mitmeid põnevaid silmaringi arendavaid vaatamisväärsuseid.

Batumist sai küll viimane linn meie õpirändel, kuid mitmekeelsuse ja kultuuride vahelise suhtluse koolitus andis veel üsnagi pikalt kõneainet, sest see on eriti meie haridusmaastikul hetkel aktuaalne. Töörühmade reflektsiooni tulemused andsid väga hea tagasiside, mis ühtlasi andis erinevat vaadet just kuuldu-nähtu osas ning oma kodumaa praktika senistest tulemustest erinevates valdkondades. Veel sai tuttavaks uudne formaat meie jaoks bussikoolitus, kus keskkonnasõbraliku tegevuskultuuri alushariduse kontekstis lahti harutasime, olles heaks eeltööks algkooli külastuseks ja lasteaia-kooli järjepidevus. Lisaks sai meile tuttavamaks Motsameta ja Gelati kloostrid, millele lisandus hiljem botaanikaaed, turg ning kultuuriliselt ooper ja ballett.

Reisi võtab hästi kokku õpirändes osalenud juhtide kokkuvõte sotsiaalmeedias: “Lasteaedade laste ja õpetajate kaudu nägime Gruusia rahva sellist usujulgust ja positiivsust, et saime aru, et vaba Gruusia tulevik peitub tema laste ja inimeste - nii suurte kui ka väikeste - armastuses! See oli väga rikkalik reis, mis avas meile Gruusia ja selle võimaluste paljud küljed. Täname kõiki Tbilisis, Kutaisis ja Batumis asuvaid koolieelsete lasteasutuste partnereid, kes meiega kohtusid ja jagasid oma unikaalseid kogemusi.”