Tallinna Õpetajate majas algab alustavate õpetajate sisseelamisprogramm
Täna algas Tallinna Haridusameti ja Tallinna Õpetajate maja koostöös alustavate õpetajate sisseelamisprogramm. Programmi eesmärk on toetada uute õpetajate kohanemist ametis, väärtustada õpetaja elukutset ning tagada järelkasv Tallinna lasteaedades ja koolides.
„Sel aastal on Tallinna lasteaedades ja koolides rohkem uusi õpetajaid kui kunagi varem. Osaliselt on see seotud üleminekuga eestikeelsele õppele, kuid kaadri voolavus on hariduse valdkonnas kahjuks endiselt kõrge igal aastal. Meie peamine eesmärk on tagada, et alustavad õpetajad oleksid toetatud ja kutset omandavad õpetajad saavutaksid vastava kvalifikatsiooni. Selleks, et õpetaja ametit rohkem hinnataks ja järelkasv oleks tugevam, pakume alustavatele õpetajatele igakülgset tuge nende ametialases arengus,“ ütles abilinna Aleksei Jašin.„Alustavale õpetajale on väga oluline, et tal on koge tööle asudes tugi nii oma asutuses kui ka laiemalt. Meie soov on pakkuda terve õppeaasta vältel alustavatele õpetajatele võimalust koos õppida, olla üksteisele toeks, ennetada läbipõlemist, arendada õpetajaks kujunemise pädevusi ning tunda rõõmu koostööst teiste alustavate õpetajatega. Õpetajate maja eestvedamisel antud programm seda ka pakub, et tagada alustavale õpetajale turvatunne ja töökindlus,“ sõnas Tallinna haridusameti juhataja Kaarel Rundu.
Alustava õpetaja sisseelamisprogramm on suunatud nii kvalifitseeritud alustavatele lasteaia- ja kooliõpetajatele, kui ka kvalifikatsioonita õpetajatele, kes on alustanud tööd kas lasteaia- või kooliõpetajana viimase paari aasta jooksul. Programmi kestus on terve õppeaasta ning selle eesmärk on aidata uutel õpetajatel ametikohal kohaneda ja kasvatada nende motivatsiooni õpetajana jätkata.
Pilootprojektis, mis kestis õppeaastal 2023/2024, osales 17 alustavat õpetajat, kellest 13 lõpetasid programmi edukalt. Sellel aastal osaleb sisseelamisprogrammis 20 lasteaiaõpetajat ja 20 kooliõpetajat.
Sisseelamisprogramm pakub võimaluse tutvuda Tallinna haridussüsteemi põhimõtete ja õpetajaameti väljakutsetega. Samuti toetab see alustavate õpetajate professionaalset arengut ning aitab suurendada nende rahulolu ja pühendumust, et nad jätkaksid tööd õpetajana. Programm põhineb õpetaja kompetentsimudelil ja kutsestandardil ning sisaldab nii kontakt- kui ka e-õpet, mentorlust, supervisiooni ning iseseisvaid ülesandeid, mis aitavad siduda teooriat praktikaga ja toetavad võrgustike loomist.