Tellimuslõksud
Kas teile on näidatud 1000-kordse suurendusega tolmulesta pilti ja pakutud puhastusseadet selle madratsilt eemaldamiseks? Paljudele meist on ja kujutlus taolistest voodinaabritest tekitab soovi osta kuitahes kallis puhastusseade nendest vabanemiseks. See on vaid üks näide tellimuslõksudest, mis tarbijaid ohustavad.
Üsna levinud tellimuslõksuks on ka telefoni teel tehtav pakkumine vaiba või pehme mööbli tasuta puhastamiseks koos kasutatava toote esitlusega. Kuna esitlusega kaasneb kohati üsna agressiivne müügijutt, võib juhtuda, et kui uks müügimehe selja taga sulgub, leiate end silmitsi uue sõbraga — tolmuimejaga, mille hind võrdub mõne auto väärtusega. Õnneks saate taganeda väljaspool kaupleja äriruume sõlmitud müügilepingust 14 päeva jooksul põhjust esitamata. Selleks piisab, kui saadate kaupleja e-posti aadressil 14 päeva jooksul üheselt mõistetava avalduse ja tagastate järgneva 14 päeva jooksul kauba.
Tellimuslõksu on võimalik sattuda ka internetis reklaamitava kaubaga tasuta tutvumiseks nõusolekut andes. Ärge kiirustage ahvatlevatele pakkumistele „jah“ ütlema, vaid süvenege, millega nõustute. Tasuta tutvumine võib tuua automaatselt kaasa pikaajalise lepingu koos maksekohustusega. Vastav teave ei pruugi olla leitav pakkumise juurest, vaid näiteks kaupleja veebilehe kõige alumiselt hallilt ribalt, kui vajutate tingimuste valikule. Kui lepingueelne teave tundub liiga napisõnaline, salvestage see endale kuvatõmmise või ekraanipildina, et hiljem tõendada, millega nõustusite. Siduvad on vaid enne müügilepingu sõlmimist tarbijale teatavaks tehtud tingimused. Tellimuslõksu sattudes teadke, et võite taganeda sidevahendi abil sõlmitud lepingust 14 päeva jooksul ilma põhjust avaldamata.
Sidevahendi abil sõlmitava lepingu näiteks on ka telefoni teel tehtud müügipakkumisega nõustumine. Pakutakse näiteks vitamiine või raamatuid. Teadke, et olete telefoni teel võetud kohustustega seotud vaid juhul, kui kaupleja on kinnitanud pakkumist ka püsival andmekandjal ja te olete kinnitanud pakkumisega nõustumist kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (e-kiri, sms vm). Kui üks või mõlemad nõuded on täitmata, loetakse tarbijale saadetud kaup või teenus tellimata asjaks. Tellimata asja saades ei teki tarbijal kaupleja suhtes mingeid kohustusi — tellimata kauba eest ei ole vaja maksta ega seda tagastada, kui ostmisest loobutakse.
Targa tarbijana tehke ainult teadlikke otsuseid ja mõelge läbi, kas vajate pakutavat kaupa või teenust, isegi kui saate selle tasuta või ülisoodsa hinnaga. Tellimust esitades tehke kindlaks kaupleja ärinimi ja kontaktandmed, et teada, kuhu küsimuste või kaebustega pöörduda.
Tellimuslõksu meelitatud tarbijal on keeruline sealt välja pääseda. Vajadusel pöörduge nõu ja abi saamiseks Tallinna tarbijakaitse infopunkti tel 640 4232 või kirjutage [email protected].
Tellimuslõksu on võimalik sattuda ka internetis reklaamitava kaubaga tasuta tutvumiseks nõusolekut andes. Ärge kiirustage ahvatlevatele pakkumistele „jah“ ütlema, vaid süvenege, millega nõustute. Tasuta tutvumine võib tuua automaatselt kaasa pikaajalise lepingu koos maksekohustusega. Vastav teave ei pruugi olla leitav pakkumise juurest, vaid näiteks kaupleja veebilehe kõige alumiselt hallilt ribalt, kui vajutate tingimuste valikule. Kui lepingueelne teave tundub liiga napisõnaline, salvestage see endale kuvatõmmise või ekraanipildina, et hiljem tõendada, millega nõustusite. Siduvad on vaid enne müügilepingu sõlmimist tarbijale teatavaks tehtud tingimused. Tellimuslõksu sattudes teadke, et võite taganeda sidevahendi abil sõlmitud lepingust 14 päeva jooksul ilma põhjust avaldamata.
Sidevahendi abil sõlmitava lepingu näiteks on ka telefoni teel tehtud müügipakkumisega nõustumine. Pakutakse näiteks vitamiine või raamatuid. Teadke, et olete telefoni teel võetud kohustustega seotud vaid juhul, kui kaupleja on kinnitanud pakkumist ka püsival andmekandjal ja te olete kinnitanud pakkumisega nõustumist kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (e-kiri, sms vm). Kui üks või mõlemad nõuded on täitmata, loetakse tarbijale saadetud kaup või teenus tellimata asjaks. Tellimata asja saades ei teki tarbijal kaupleja suhtes mingeid kohustusi — tellimata kauba eest ei ole vaja maksta ega seda tagastada, kui ostmisest loobutakse.
Targa tarbijana tehke ainult teadlikke otsuseid ja mõelge läbi, kas vajate pakutavat kaupa või teenust, isegi kui saate selle tasuta või ülisoodsa hinnaga. Tellimust esitades tehke kindlaks kaupleja ärinimi ja kontaktandmed, et teada, kuhu küsimuste või kaebustega pöörduda.
Tellimuslõksu meelitatud tarbijal on keeruline sealt välja pääseda. Vajadusel pöörduge nõu ja abi saamiseks Tallinna tarbijakaitse infopunkti tel 640 4232 või kirjutage [email protected].