Ühistranspordi elektroonilised süsteemid tõrguvad – linn on lepingupartnerit trahvinud
Viimastel kuudel on Tallinna ühistranspordi elektroonilistes süsteemides esinenud korduvaid tõrkeid, viimane suurem probleem ilmnes eelmisel kolmapäeval. Linn vabandab ühistranspordi kasutajate ees ning on lepingupartnerit AS-i Ridango juba ka trahvinud.
Abilinnapea Kristjan Järvan sõnas, et linn ei ole olukorraga rahul, kuna lepingupartner pole suutnud probleeme lahendada. „Rikked mõjutavad mitmeid Tallinna Linnatranspordi ja Tallinna Transpordiameti olulisi töövahendeid. Mõistame, et infotehnoloogilisi tõrkeid võib aeg-ajalt esineda, kuid antud juhul on need kestnud ebamõistlikult kaua. Lepingupartner peab suutma probleemid kiiremas korras lahendada. Et motiveerida süsteemide töökindluse tagamist, oleme rakendanud ka trahve. Vabandame kõigi ühistranspordi kasutajate ees.“Ridango süsteemi vead on mõjutanud AS-i Tallinna Linnatransport ja Tallinna Transpordiameti igapäevatööd, sealhulgas: ühissõidukite asukohaandmete edastamist, liiniandmete kuvamist, sõiduplaanide ja liinimarsruutide kuvamist juhtidele, internetiühendust, peatuste elektroonilisi tabloosid ja kellaaegade kuvamist, häälteavitusi ja validaatoreid, busside ja trammide esitabloosid ning fooritulede prioriteedisüsteemi, mis tagab ühistranspordi sujuvuse.
Tallinna Linnatransport ja Tallinna Transpordiamet on igapäevases suhtluses süsteemi haldava Ridangoga, et probleemidele võimalikult kiiresti lahendus leida. Esmatähtis on juhiseadmete töökindluse taastamine. Tallinna Linnatransport on määranud Ridangole 150 000 euro suuruse trahvi.
AS Ridango kommentaar
Aksel Kirikal
turundus- ja kommunikatsioonijuht
Tallinna linna poolt viidatud tõrked ühistranspordi elektroonilistes süsteemides on seotud busside ja trammide liikluse reaalajas juhtimisega, sealhulgas sõidukite GPS-positsioneerimisega, mis on kogu transpordisüsteemi üheks nurgakiviks. Tallinna linna ühistranspordi pileti- ja makselahenduses piletite müügi ja valideerimise osas üldjuhul tõrkeid ei esine.
Ridango vabandab ühistranspordi kasutajate ning Tallinna Linnatranspordi (TLT) ja Tallinna Transpordiameti (TTA) töötajate ja bussijuhtide ees, kelle igapäevatöö on tõrgete olnud häiritud.
Ridango on Tallinna pikaajaline koostööpartner aastast 2011, pakkudes seega juba üle 10 aasta linnale kaasaegset ühistranspordi piletisüsteemi ja makselahendust. Ühistranspordi reaalaja süsteemi tarnijaks ja haldajaks on Tallinnas ajalooliselt olnud Rootsi ettevõte Thoreb AB. 1. detsembril 2024 a. jõustunud lepinguga võttis Ridango üle ka reaalajasüsteemiga seotud kohustused ning Thoreb AB jätkab teenuse osutamist Ridango alltöövõtjana.
Ridango mõistab ühistranspordisüsteemide arendaja ning haldajana linnatranspordi sujuva ja tõrgeteta toimimise olulisust ning probleemide mõju linnakodanikele. Meie ülesanne on viia tõrked miinimumini, et tagada teenuse kvaliteet reisijaile, aga ka bussijuhtidele.
Lepinguga üle võetud teenuse ümberkujundamine tänapäeva nõuetele vastavaks on pidev protsess. Oleme koos TTA ja TLT-ga kaardistanud ühistranspordi reaalajasüsteemi peamised kitsaskohad. Süsteemid on tehniliselt keerukad ning peavad ühilduma erinevate partnerite süsteemidega. Otsime koos alltöövõtjaga aktiivselt tõrgetele lahendusi, kasutades oma kogemusi erinevate linnade süsteemide haldamisel.