Üleskutse: Anna Pelguranna trammiliini kohta Tallinnale tagasisidet
Tallinn plaanib rajada uue Pelguranna trammiliini, et luua Põhja-Tallinna ja Kesklinna vahele kiirem ja mugavam ühendus. Kõik huvilised saavad tänasest kuni 25. märtsini avaldada Pelguranna trammi veebilehel arvamust projekteerimistingimuste kohta, millega pannakse paika põhimõttelised nõuded ja tingimused trammitee rajamiseks.
„Stroomi rannast kesklinna sõitma hakkavad kaasaegsed mugavad trammid tõstavad piirkonna väärtust ja vähendavad elanike vajadust igapäevase autokasutuse järele. Uus trammiliin tagab hea juurdepääsu Põhja-Tallinna lasteaedadele, koolidele, kogukonnamajale, noortekeskusele, Stroomi kaubanduskeskusele ja rannale. Lisaks võimaldab trammitee rajamine terviklikult kaasajastada ja atraktiivsemaks muuta ka Puhangu tänavat, kuhu on plaanis lisada rohelust ja vaba aja veetmise võimalusi,“ selgitas linnapea Jevgeni Ossinovski trammiliini vajalikkust.
„Juba 2030ndatel saame jätkata trammitee ehitust Puhangu tänavast Bekkeri-Meeruse suunal mööda Pelguranna tänavat, mis vähendab oluliselt ummikuid ning tõstab elanike elukvaliteeti. Meenutan, et Puhangu tänavat on trammiteeks soovitanud linna tellitud uuringud, analüüsid, 2023.a kinnitatud “Tallinna jätkusuutliku linnaliikuvuse kava” ning uus Põhja-Tallinna üldplaneering,” ütles Tallinna taristu ehituse eest vastutav abilinnapea Pärtel-Peeter Pere.
Kõik huvilised saavad kuni 25. märtsini tutvuda eelnõuga ja esitada oma ettepanekuid veebiaadressil Pelguranna trammiliini rajamine | Tallinn või 11. märtsist 25. märtsini paberil Põhja-Tallinna valitsuse infosaalis (Kari 13, Tallinn). Trammitee rajamisega seotud info, uuringud ja kaardid on samuti leitavad Pelguranna trammi veebilehelt ja linnaosavalitsusest.
“Arenevas Põhja-Tallinna linnaosas on oluline arendada muust liiklusest eraldiseisvat suure veovõimega ühistransporti, et leevendada lisanduvate elanikega kaasnevaid liikuvusprobleeme tulevikus. Trammiliin toetab iseseisvat liikumist kõigile – olgu nad 8- või 80-aastased,” lausus Tallinna peaarhitekt Andro Mänd.
Kõiki esitatud arvamusi ja ettepanekuid analüüsitakse ning neile vastatakse. Vajadusel ja võimalusel võetakse neid projekteerimistingimuste lõplikus versioonis arvesse. Aprillis korraldab linn avaliku arutelu, kus tutvustab lõplikku projekteerimistingimuste eelnõu.
Oluline on märkida, et projekteerimistingimuste koostamise käigus ei kinnitata veel lõplikku lahendust, vaid pannakse paika põhimõttelised nõuded ja tingimused, millega trammitee projekteerimisel ja ehitamisel arvestada.
Projekti kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondist, projekt viiakse ellu aastatel 2024–2029. Kliimaministeerium eraldab Euroopa Liidu toel Tallinnale ligi 20 miljonit eurot, et rajada uus trammitee Pelguranda. Koos linna omapanusega ulatub investeering enam kui 28 miljoni euroni.