Vanasadamat läbiv trammiliin nr 2 on Tallinna populaarseim
Eelmise aasta 1. detsembril avati Vanasadamat läbiv uus trammikoridor, kuhu suunati liin nr 2. Andmed näitavad, et tegemist on Tallinna populaarseima trammiliiniga – näiteks jaanuaris tehti sellega ligikaudu 400 000 sõitu.
Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan selgitas, et linna trammivõrku ootavad lähiaastate mitmed olulised muudatused. „Uute trasside rajamine Liivalaia tänavale ja Pelguranda võimaldab tõsta trammiliikluse efektiivsust ja töökindlust. Tulevikus hakkab trammiliin nr 2 ühendama Pelguranda, Balti jaama, bussijaama, Rail Balticu terminali ja lennujaama, pakkudes paremaid liikumisvõimalusi nii linlastele kui ka külastajatele. Samuti on plaanis trammiliini nr 3 suunamine Liivalaia tänavale, et parandada veelgi linnasiseseid ühendusi,“ lausus Järvan.Jaanuaris tehti trammiliinil nr 2 ligikaudu 400 000 sõitu. Suurima kasutatavusega peatus uuel Vanasadama trassil on A. Laikmaa, mille populaarsus on aidanud vähendada koormust kitsal Hobujaama peatuse ooteplatvormil. Varem oli Hobujaama peatus trammide jaoks pudelikael, mis ei võimaldanud trammiliikluse täiendamist. Vanasadama trammitee on vähendanud koormust Hobujaama läbilaskevõimele, mis annab võimaluse tulevikus planeerida tihedamat väljumiste intervalli.
Tööpäeviti läbib Vanasadama trammitee lõigule jäävaid peatuseid ligi 6000 sõitjat. Nädala sees kasutab trammiliini nr 2 sadamasse jõudmiseks umbkaudu 300-400 sõitjat ning sama palju ka sadamast lahkumiseks. Nädalavahetustel jääb see arv 350-450 vahele.
Populaarsuselt järgmised on liinid nr 1 ja 4, sõite tehti vastavalt 315 000 ja 313 000. Trammiliin nr 3 kogus jaanuaris ligi 110 000 ning trammiliin nr 5 ligi 116 000 sõitu. Trammiliini nr 5 puhul on tähelepanuväärne, et selle sõitude arv on sarnane trammiliiniga nr 3, kuigi väljumiste arv on oluliselt väiksem.
Kuna loendusandurid on ainult uuemates trammides (PESA, CAF), siis on andmed osaliselt ekstrapoleeritud, sest liine teenindavad vähesel määral veel ka vanemad KT6 trammid.