Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Liinivõrgu muudatused Kesklinnas

Liinivõrgu muudatused Kesklinnas

Muudatused viiakse ellu 21. oktoobrist. Enne lõplike otsuste tegemist said elanikud 3.-20. septembrini arvamust avaldada ja ettepanekuid teha. Kokku laekus kõikidest linnaosadest ligi 5000 kommentaari.

Põhiline mõju:

  • Tekib mitmeid uusi ühendusi kõikide linnaosadega.
  • Tekib juurde kesklinna läbivaid liine, mis tagab sujuva ümberistumise kesklinna peatustes jõudmaks suuremate logistiliste punktideni ning olulise sotsiaalinfrastruktuurini.

Kodanike tagasiside:

  • Kesklinna elanikelt muudatusettepanekutele suurt vastukaja ei tulnud. Pigem toodi välja, et kesklinnas on vaja võtta läbivat liiklust vähemaks ning ümberistumispeatused peavad olema mugavamad. Sellega arvestame ning töötame nende eesmärkide nimel koostöös linna erinevate ametitega.
  • Lisaks tõid paljud välja murekohti teiste liinidega, mida käesolevas etapis ei kajastata, kuid mis on linnale väärtuslikuks sisendiks järgnevate muudatusettepanekute planeerimisel.

Muudatused alates 21. oktoobrist 2024:

Suletakse liin 22, asemele liin 25 Tiskre – Reisisadama D-Terminal
 
 Ettepanek enne arutluskoosolekuid:
25_ii_etapp.png
Muudatused alates 21.10.24:
ii_etapp_liin_25_21.10.24.png
  • Liin algab Tiskre asumist, Liigub mööda Rannamõisa teed ja Paldiski maanteed Kesklinna suunas. Kesklinnas Mööda Endla, Suur-Ameerika, Liivalaia, Pronksi ja Jõe tänavaid Reisisadama D-Terminali.
  • Tagab Tiskre kiire ning otsese ühenduse kesklinnaga. Seejuures tagab ühistranspordi teenuse terve Suur-Ameerika – Liivalaia – Pronksi – Jõe tänava koridori pikkuses. Alternatiivne liikumistee kesklinnas suurendab ka ühistranspordi liinivõrgu tõrkekindlust.
  • Perspektiivne uus peatus ministeeriumite ühishoone juures ümbritseva sotsiaalinfrastruktuuri (koolid ning asutused) teenindamiseks.
  • Tegemist on kiirema liiniga, mis jätab vahele mõned madalama kasutusega peatused.
 
Liidetakse liinid 40 ja 51. liini nimetus: 40 Priisle – Pelguranna
 
 Ettepanek enne arutluskoosolekuid:
4051_ii_etapp
Muudatused alates 21.10.24:
ii_etapp_liin_40_21.10.24
  • Liin kulgeb mööda endise liini 51 liikumisteed kuni pöörab Raua tänavale, sealt edasi Rävala puiesteele ning läbi Teatri väljaku Estonia puiesteele kuni jätkab endise liini 40 liikumisteel.
  • Muudatus loob uue otseühenduse Põhja-Tallinna ning Lasnamäe vahel, olles toeks liinile 35.
  • Tulevikus on kadumas Hobujaama seisuplats, mistõttu 40 ei saa seda tulevikus kasutada. Muudatus võimaldab kasutada linnaäärseid seisuplatse.
 
Liidetakse liinid 47 ja 54. Liini nimetus: 54 Väike-Õismäe – Bussjiaam – Priisle
 
Ettepanek enne arutluskoosolekuid:
54_ii_etapp.png
Muudatused alates 21.10.24:
  • Haaberstis algab liin Väike-Õismäe parklas ning liigub mööda Õismäe tee lõunakaart Astangule, sealt edasi Paldiski maanteele. Kesklinnas läbib Endla tänavat, Kaarli puiesteed ning Estonia puiesteed. Teatri väljakul võtab suuna Bussijaama poole. Lasnamäel liikumistee mööda Peterburi teed, Smuuli teed, Laagna teed, Mustakivi teed ning Linnamäe ja Ussimäe teid kuni Kärberi tänaval oleva Priisle lõpp-peatuseni.
  • Uus liin on kauaoodatud Astangu otseühendus Kesklinnaga, mis on oluline arvestades asumi kiiret arengut.
  • Sealjuures on edaspidi tagatud Haabersti regulaarne ühendus bussijaamaga, ning avab mugavamad ümberistumiste võimalused Mustamäe suunal.
  • Tegemist on kiirema liiniga, mis jätab vahele mõned madalama kasutusega peatused.

Järgnevaid liinimuudatuste ettepanekuid ellu ei viida:

Liinide 21/21B ning 41/41B ümberkorraldus
 
Liin nr 21: jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida ning arutelu jätkub.
liin_21_ii_etapp.png

  • Suletakse liinid 21B ja 41B, selle asemel korraldatakse ümber liinid 21 ning 41.
  • 21 ühendab endiselt Landi peatust ning Balti jaama. Haaberstis Liigub mööda Vabaõhumuuseumi teed. Kesklinnas ei tee enam tiiru ümber vanalinna, vaid liigub tagasi otse mööda Toompuiesteed ning Paldiski maanteed.

Liin nr 41:jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida ning arutelu jätkub.
 
liin_41_ii_etapp.png
  • 41 ühendab Kakumäed ning Hobujaama ristmikku. Kakumäel liigub mööda Vana-Rannamõisa teed. Kesklinnas liigub mööda Endla tänavat, Kaarli puiesteed, Estonia puiesteed ning Gonsiori tänavat kuni Laikmaa tänaval asuvasse Laikmaa peatusesse.
Liinid nr 20 ja 20A – jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida ning arutelu jätkub.
  

20_ii_etapp.png
  • Liini 20 liikumistee Nõmmel endine. Kadaka puiesteelt liigub mööda Mäepealse ja Raja tänavaid Sõpruse puiesteele (kiirem liikumistee), jätkab endist liikumisteed kuni Liivalaia tänava ristmikuni. Kulgeb mööda Liivalaia, Pronksi ja Jõe tänavaid sadamasse. Hetkel puudub Pärnu mnt-lt Liivalaia tänavale keerav ja sealt kaudu edasi sõitev liin – jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida. 
  • 20A nummerdatakse ümber liiniks 19 Viru keskus – Laagri alevik, sest liikumistee muutub piisavalt erinevaks võrreldes liiniga 20. Nõmmel liikumistee sarnane liiniga 20A. Mustamäel Mäepealse-Kadaka piirkonnas teeb Kadaka teelt kõrvalepõike Hõbemetsa elamurajooni. Edasi mööda Akadeemia ning Vilde teed Sõpruse puiesteeni ning mööda A. H. Tammsaare teed Pärnu maanteele. Mööda Estonia puiesteed liigub lõpp-peatusesse Laikmaa tänaval. Laagri suunal alustab Viru keskuse bussiterminalist ning liigub Pärnu maanteele läbi Narva maantee – jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida. 
Liin nr 24 – jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida ning arutelu jätkub.
  
24_ii_etapp.png
  • Liini 24 marsruut jääb samaks kuni Akadeemia teeni. Ära jääb liikumistee Raja ning Mäepealse tänavatel ning Kadaka teel ja Hõbemetsa elamurajoonis. Selle asemel teeb pöörde otse lõpp-peatusesse Kadaka. – jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida. 
 Liin nr 19 – jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida.
 

19_ii_etapp.png
  • Liinidel 19 (20A) ning 20 tõstetakse väljumiste arvu paremaks teenuseks. Liini 24 ümbersuunamine Hõbemetsast lubab hetkel ülekoormatud liinil rakendada liigendbusse – jääb senisel kujul elanike soovil alles. Muudatusettepanekut ellu ei viida. 

Viimati muudetud 09.10.2024