Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Vanasadama trammiliini ehituse KKK

Vanasadama trammiliini ehituse KKK

  • Miks oli valitud just praegune trammiliini trajektoor?

Uue trammiliini ehitusele eelnes pikk planeerimise protsess, mille käigus analüüsiti igat võimalikku trajektoori mitme nurga alt. Uuringuid tehti ka koostöös Rail Balticaga. Nii oli laual erinevaid variante, kuidas uus trammiliin võiks kulgeda. Igal lahendusel olid ja on omad head ja vead, kuid valitud variant on trammiliikluse arendamise seisukohalt kõige optimaalsem. Mõnes kohas ei mahu tramm kitsale linnatänavale, sest pöörderaadius on liiga suur. Teises kohas takistaks trassi rajamist maa-alune parkla või suuremahuline kanalisatsiooni kollektor. Töös oleva trajektoori kiitis kokkuvõttes heaks nii Tallinna Linnavalitsus ning selle kinnitasid majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ja Euroopa Komisjon.

  • Miks ei sõida uus tramm D-terminali?

Mitme asjaolu tõttu on see paraku võimatu: see tähendaks enam kui kilomeetri jagu pikemat (sõltuvalt trajektoorist) ja tupikusse või näiteks kordades suuremat silda üle Admiraliteedi basseini. Viimane aga pärsiks suuremal määral veesõidukite liikumist Admiraliteedi basseinis suvisel ajal ja selline lahendus ei sobinud Tallinna Sadamale. Samas eraldiseisva D-terminal viiva trammiringi rajamine ei ole kooskõlas põhimõttega, et uus trajektoor ühtiks tõhusalt olemasoleva trammivõrgustikuga. Trammi eelis on mugavus ja uus liin tagab ühenduse mitte üksnes lennujaama, vaid ka sadama ja südalinna vahel. Uue trammiliini oluline aspekt on see, et tegemist ei ole tupikteega, vaid see liitub olemasoleva võrgustikuga, mis loob võimalusi trammiliikluse edasiseks arendamiseks Põhja-Tallinna poole. 

  • Kuidas saavad töötsooni lähedal elavad majaelanikud koju?

Kõigile kohalikele elanikele on ligipääs tagatud. Ehitustsooni läbides tuleb olla ettevaatlik, järgida liikluskorraldusvahendeid ja objektipersonali suuniseid ning veenduda töötavate mehhanismide läheduses liikumise ohutuses. Piirkonna elanikele saadetakse iga etappi puudutavate liikluskorralduste kohta eraldi teavitus koos ligipääsuskeemidega. Vastavalt tööde kulgemisele võivad ligipääsusuunised muutuda, mistõttu tuleb alati järgida ajutisi liiklusmärke.

  • Kuidas saab teenindav transport ligi ehitustsooni lähedal olevatele äridele?

Operatiivsõidukitele ja teenindavale transpordile (kaubavedajad) on niisamuti tagatud ligipääs töötsooni jäävatele asutustele ja hoonetele.

  • Kellele saab operatiivselt helistada, kui ehitustehnika blokeerib sissepääsu/väljapääsu?

Sel juhul palume pöörduda objekti kontaktisiku poole telefonil 5680 5499 (kõnedele vastatakse tööajal). 

  • Mis ajal töid teostatakse? Kas tööd on planeeritud ka õhtuti/öösiti või nädalavahetusel?

Ehitustööd toimuvad tööpäevadel üldjuhul kella 8-17ni, nädalavahetusel ja öösiti töid ei tehta, et tagada kohalikele elanikele kodurahu. Samas, ei saa siiski välistada näiteks tehnoloogilistel põhjustel vajadust töid teostada ka väljaspool eelmainitud tööaega. 

  • Kas ehitustöödega kaasneb suur müra?

Ehitaja teostab töid parimal võimalikul viisil, eesmärgiga minimeerida projekti terviklikku ajakulu ja tagada see, et tööde ajal oleks linlaste igapäevaelu võimalikult vähe häiritud. Sealhulgas tekitada võimalikult vähe müra, kuid niivõrd mahukate tööde puhul on tugevam heli ilmselt möödapääsmatu.

  • Kas ehitustsooni lähedal olevate majadele ja/või äridele saab ligi ka taksoga? 

Ligipääs säilib teenindavale transpordile. Kuna töötsoon on suletud läbivale liiklusele ja ühistranspordile (va. kui see on konkreetses olukorras ajutise liikluskorraldusega lubatud), siis on see suletud ka taksodele.

  • Millega on vaja arvestada takso tellimisel Viru Keskuse, Tallinki hotelli, Postimaja keskuse juurde?

Soovitame liikuda ehitusalast jalgsi välja tänavale, kus liiklus on tavapärasele liiklusele avatud ning tellida takso sinna. Kui on vaja tellida takso või saabuda taksoga tavaliiklusele suletud ehitusala kõrvale jääva hooneni, siis tuleb arvestada mõnevõrra suurema ajakuluga takso saabumisel ning sõltuvalt käimasolevate tööde asukohast võib kinnistule ligipääsu teekond olla tavapärasest pikem.

  • Kuidas projektiga muutub uue trammiliini trajektoori ümbritsev linnaruum?

Tänu uuele trammiliinile läbib uuenduskuuri ka kogu rajatava trammiliini ulatusse jääv linnaruum. Nii puudutab see näiteks Hobujaama tänavat ning Kaubamaja ristmikku, kuhu luuakse jalakäijatele võimalus maapealseks teeületuseks. Niisamuti rajatakse uued haljasalad, lisandub täiendavat haljastust, ristmikud tehakse kõigile liiklejatele turvalisemaks ja kaasaegsemaks.

  • Kui palju haljastust tuleb juurde uue projektiga?

Uue trammitee projektiga on ette nähtud istutada kokku ca 164 puud ja ca 2600 põõsast, lisaks konteinerhaljastusena püsikud ja ronitaimi.

  • Kas Sadamasse sõidab uue numbriga tramm või suunatakse ümber mõni olemasolev trammiliin?

Uus trammiliin läbi reisisadama hakkab praeguste plaanide kohaselt esialgu sõitma liinina nr 2.

  • Millised ühistranspordi muudatused kaasnevad ehitustöödega?

Seoses trammitrassi ehitustöödega kaasneb ühistranspordimuudatused, seda nii trammi- kui ka bussiliikluses. Info on leitav veebilehelt transport.tallinn.ee. Kindlasti tasub ühistranspordiga sõitjatel arvestada sellega, et ümbersõidul olevatel liinidel võib esineda hilinemisi ning kesklinna piirkonnas võib pikeneda jalgsikäigumaa ühistranspordi peatustesse.

  • Kuidas tutvustati ehitustöid kohalikele elanikele?

9. veebruaril 2023 toimus hotellis Nordic Hotel Forum kohtumine kohalike elanikega, kus Tallinna linna esindajad ja AS Merko Ehitus Eesti projektijuht tutvustasid detailsemalt rekonstrueerimisega seonduvat ajagraafikut ja etappe, ajutist liikluskorraldust ja muud töödega kaasnevat olulist infot.

  • Kuidas tehti koostööd ettevõtete ja äridega?

Kohtumine ehitustööde piirkonda jäävate ettevõtete esindajatega toimus 17. veebruaril 2023, mil linna esindajad ja AS Merko Ehitus Eesti projektijuht tutvustasid rekonstrueerimisega seonduvat ajagraafikut ja etappe, ajutist liikluskorraldust ning teisi töödega kaasnevat olulist infot.

Sellele eelnevalt on ehitaja teinud koostööd kõigi ehitustsooni ääres asuvate ettevõtete ja äride esindajatega, et töötada välja personaalsed lahendused, kuidas tagada töö jätkamiseks vajalikud ajutised ligipääsud. Kui tööd edenevad järgmisesse faasi ja tuleb teha muudatusi, siis ka neid lahendatakse samal viisil ning koostöös lepitakse kokku uued lahendused.

  • Millal hakkab uus tramm sõitma?

Uus tramm hakkab sõitma 2024. aastal. Ent trammitee trassil katendite rajamine sõidu- ja kõnniteedel, liikluskorraldusvahendite, bussiootepaviljonide ja muu linnaruumi inventari paigaldus ning haljastustööd  kestavad veel kuni 2025. aasta alguseni.

Viimati muudetud 01.12.2023