Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Robootika lasteaias

Robootika lasteaias

Robootikavahendite soetamine  lasteaeda on hea investeering ainult siis, kui neid ka kasutatakse. Tehnoloogia areneb kiiresti ja meie õpetajatena peame ajaga kaasas käima. Selleks, et olla kursis uute õppemeetoditega ja järjest lisanduvate robootikavahenditega tekkis soov ja vajadus oma teadmisi täiendada.
Soovime, et meie lasteaed oleks innovaatiline ja valmistaks lapsi ette tuleviku digitaalses maailmas hakkama saama. Selleks, et juhendada lapsi peame õpetajatena kõigepealt ise saama digivahenditega sinasõbraks. Olenemata vanusest sobivad digivahendid nii õpetajatele kui lastele.
Insplay RoboMentor programm pakkus võimalust ennast arendada ja julgustada ka teisi kolleege loovalt ning nutikalt roboteid kasutama. Hea, kui lasteaias on inimene, kes vajadusel abistab ja juhendab. Programmi käigus toimus vastastikune õppimine ja ideede vahetamine.
Juba paari roboti tutvustamine motiveeris nii mind kui teisi õpetajaid neid rohkem kasutama.
Tehnoloogia mängib olulist rolli uudses ühiskonnas ning robootikaalased oskused aitavad arendada loovust, enesekindlust ja ülesannete lahendamist erineval viisil.
Lapsele, kellel kontakti leidmine kaaslastega raskusi valmistab, võib robot olla esialgu sõbraks ja abiliseks sõprussuhete loomisel. Nutikuul tegime katsetuse, kus lapsel oli võimalus, kokkuleppel lapsevanemaga, üks robot endaga koju kaasa võtta. Kodus õppis ta seda põhjalikumalt tundma ja käsitlema. Lasteaias tutvustas ja õpetas ta rühmakaaslastele roboti kasutamise võimalusi. See oli suur eneseületus ja väljakutse lapse jaoks. Lõppkokkuvõttes aga pakkus eduelamuse ja uhkustunde - ma sain sellega hakkama. Seega lisaks tehnikavidina tundmaõppimisele aitab robot kaasa ka lapse enesekindluse tõstmisele ja sõprussuhete loomisele grupis Üks väike robot, kellel terasest süda ja säravad silmad, võib olla lapsele truu ja ustav sõber. Robotist sõber õpetab lapsi programmeerima ja mõtlema loovalt. Kuna robotid on õrnad, siis tuleb neid hoida nagu päris sõpru. Ka see on oluline oskus, mida elus vaja. Nutikuul tõime oma lasteaias kõik nutivahendid kappidest välja avariiulitele. See tekitas huvi ja uudishimu, kuidas üks või teine vahend töötada võiks. Korraldasime nutilõuna, mil erinevaid roboteid katsetada ja programmeerida sai. Jagasime vastastikku oma teadmisi ja kogemusi. Nii mõnigi õpetaja avastas enese jaoks uue õppevahendi, mille abil laste päeva lasteaias põnevamaks muuta ja õppimise meetodeid mitmekesistada. Kõigile sai selgeks, et robotitele ei meeldi kapis seismine, vaid neid tuleb kasutada ja hoida laetuna.
Veerise lasteaias toimus nutikuu raames robootikaõhtu koos peredega. Lisaks meie oma lasteaia õpetajatele olid meil abiks Robopesa õpetajad oma robootikavahenditega. See oli põnevust ja avastamist täis õhtu, kus sai mängida, katsetada, programmeerida ja tunda rõõmu koosoldud ühisest ajast.
Robootikavahendid ei ole pelgalt kaasaegne nutividin, vaid ka loovuse, julguse, koostööoskuse toetaja, nutikas tegelane sõbrasuhete loomisel. Ta on üks võimalustest, kuidas peredega koostööd teha ja abiline õpetajatele laste päeva põnevaks muutmisel. Üks väike vahend, aga suudab rohkem, kui esialgu arvata võiks.
Artikli koostasid: Lea Mägi Veerise lasteaia õpetaja ja robomentor
                             Ülle Jurtom Veerise lasteaia õppejuht
#robomentor #insplayharidus #insplay #robootika #tulevikuoskused