Tallinna Virmalise Lasteaed sai Hispaanias kokku Erasmus+ projekti partneritega
Jaanuarikuu viimasel nädalal, 25.-29. jaanuarini, võttis meie projekti meeskonda vastu soe päike ning Lõuna-Hispaania linnakese L’Alcora lasteaed-algkool nimetusega Ceip Francisco Grangel MascarÓs.
Kuigi oleme partneritega Lätist, Tšehhist, Bulgaariast ja Hispaaniast kohtunud kaks aastat tagasi Tallinnas, siis tänu praegusele olukorrale maailmas, olime eelnevad aastad toimetanud ja üksteise kogemusest õppinud põhiliselt ikkagi veebi teel. Eelmise aasta lõpus aga otsustasime, et püüame käia ka igas riigis kohapeal, et paremini mõista iga riigi lähenemist STEAM-õppele.
Meie projekt „STEAM alushariduses – lihtne ja lõbus!“ eesmärgiks on läbi erinevate STEAM akronüümi valdkondade (teadus, inseneeria, tehnika, kunst ja matemaatika) leida aktiivõppe võimalusi, kuidas õpetajad saaksid lapsi mängulisemalt nimetatud valdkondi uurima suunata.
Hispaanias kohtudes oli vastuvõtja fookuses robootika. Tutvusime Jaume I Ülikooli robootikalaboriga, kus koolitatakse nii õpetajaks õppijaid kui ka tegevõpetajaid. Põhiline rõhk õpetajate toetamisel on seotud just sellega, et õpetajad saaksid ise kõiki vahendeid praktiliselt proovida ning läbi mängida. Robootikalaboris märkasime meile juba tuttavaid vahendeid nagu Bee-bot, MatataLab, Makey Makey, kuid väga huvitav oli näha, kuidas laua- ja kehamängude abil lastele algelist programmeerimist tutvustatakse.
Järgnevatel päevadel tehti meile ülevaade, kuidas Valencia linna teadusmuuseumiga koostööd tehes lapsi STEAM-õppele lähemale viiakse. Olulise väärtusena rõhutati õppimisel kogukonna kaasamist, mis paistis selgelt välja ka meie kolmandal päeval, kui osalesime lasteaia osa kahes õppetegevuses, mis toimusid väljaspool lasteaeda vanas keraamikatehases (lapsed õppisid seal vabas õhus keraamika tegemist) ning ühe piirkonnas elava muusiku juures. Kuna Hispaania alushariduses pole muusika valdkond kohustuslik osa, siis on lasteaia juhtkond leidnud võimalusi, kuidas kogukonda kaasates laste õppetegevused elulisemaks ja näitlikumaks muuta. Muusiku juures käies saavad lapsed ise endale pille valmistada ning pärast pillidel musitseerides kontserte anda.
Igal juhul on taolised silmast silma kohtumised vajalikud kõikidele osalejatele, sest kuigi veebi teel üksteiselt õppides oleme palju ära teinud, on siiski midagi erilist, kui päriselt teiste riikide õpetajatega kohtud.
Toimetaja: Kerli Stein, Tallinna Virmalise Lasteaia direktor