Õppeaasta eesmärgid
2020/2021 ÕPPEAASTA EESMÄRGID
Aasta teema: TAHAN ISE TEHA!
Õppe - ja kasvatustegevusega on lastele loodud tingimused ümbritseva eluga tutvumiseks, keskkonnateadlikkuse ning sotsiaalsete oskuste kujunemiseks.
Õppekasvatustegevuse korraldus ning keskkond toetab laste tervislikke valikuid: tervislik toitumine, liikumine, igapäevane õuesolek.
Õppe- ja kasvatustegevustes on edendatud lapse digipädevuste kujunemist kasutades erinevaid robootikavahendeid.
- Laps julgeb küsida ja avaldada oma mõtteid ning uurida ja tegutseda.
- Laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd. (eakohaselt)
- Laps tunneb huvi teda ümbritseva looduse vastu, loob läbi avastamise seoseid ning tunneb rõõmu õues /looduses viibimisest ja tegutsemisest. Laps liigub rõõmuga ja on kehaliselt aktiivne.
- Laps osaleb toidu valmistamise erinevates protsessides: aedviljade ja maitsetaimede kasvatamine; laps võtab osa toitude valmistamisest ja serveerimisest; osaleb õppekäikudel tootmisasutustesse.
- Laps saab (esimesed) teadmised ja oskused digivahendite eesmärgistatud ning mängulisest kasutamisest.
Eesmärgi saavutamiseks planeeritav:
1.Tervisekasvatsuse läbiviimine eesmärgistatud tervisedenduslike tegevuste ja üritustega:
- Lastele erineva aktiivse liikumisega tegevuste ja ürituste organiseerimine ning läbiviimine: spordipäev, rattapäev, suusapäev, matkapäev, jalgpallipäev.
- Laste kaasamine toiduvalmistamisesse - kokandustegevused koos lastega - võileibade, teatud toitude ja salatite valmistamine, smuutid, tee jne aiarühmades 1-2 x kuus.
- Lastele toidu teekonna tutvustamine lapse lauale - Kadariku talu tootmishoone külastus- võimalus näha kuidas köögiviljadest tööstuslikult tervislikke tooteid valmistatakse.
- Õppevahendi „Liiklusvanker“ kasutamine õppetegevustes ja lasteaia üritustel.
- Osavõtt Suukooli üleriigilisest kampaaniast „Suukool võitleb suukollidega!“ 3 aiarühmaga.
2.Pakkuda lastele õppeaasta jooksul erinevaid võimalusi ümbritseva looduskeskkonna, kodukoha tundmaõppimiseks:
- Õuesõppenädalate läbiviimine 4 aastaajal ning lastega loodusteemakohaste katsetuste ja tööde läbiviimine avastusõppe meetodil (kõigi meeltega kogedes).
- Linnaaiandusega seotud tegevuste läbiviimine sügisel, kevadel, suvel.
- Matkad loodusesse sügisel, talvel, kevadel, suvel ja õppekäigud lasteaia lähiümbruses ning vanalinna, muuseumidesse jne.
- SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse poolt rahastatud projekti „Lille Lasteaia lapsed Pääsküla raba õpperajal“ läbiviimine koolieelikute rühmaga.
- Õueala/pargi kui õpiruumi aktiivsem ja teadlikum kasutamine.
3. Õppetegevustes robootika ja lego erinevate komplektide kasutamine laste õpi- ja tehnoloogiahuvi äratamiseks ning koostööoskuse arendamiseks:
- Lego ja robootika vahendite kasutamine lõimitud õppetegevustes ja üritustel 1-2 x kuus aiarühmades.
- Koostöö teiste lasteaedadega ürituste korraldamiseks ja läbiviimiseks (õpituba, mänguhommikud 3 lasteaia lastele).