Digipädevus ja robootika

Varajasest east saadik puutuvad lapsed kokku tehnoloogiaga ja seetõttu tuleks varakult hakata lastele õpetama seda, kuidas erinevaid vahendeid ja programme kasutada.

Nutivahendid tugevdavad positiivset suhtumist õppetegevustesse ja laste teadmised kasvavad. Lasteaiaõpetajatel on oluline roll laste abistamisel nutiseadmete kasutamisel.

Meie lasteaias kasutatakse kasutatakse järgnevaid nutivahendeid:

  • Bee-Botide komplekt
  • Blue-Botid
  • Bee-Bot ja Blue-Bot lükkurid
  • Bee-Bot pliiatsihoidja
  • Matatalab Pro Set
  • Qobo
  • Ozobotid
  • Hiiremäng
  • Jutupliiatsid
  • Tahvelarvutid
  • Interaktiivne puutetahvel

Bee-Bot ja Blue-Bot

Bee-Bot ja Blue-Bot on väikestele lastele mõeldud robotid, mis liiguvad mööda ruute. Robotid saavad liikuda edasi-tagasi, pöörata vasakule ja paremale. Sisestada saab kuni 40 käsku, mida robot täitma asub. Seadmete juurde kuuluvad erinevad matid, millega õppida tähti, kujundeid, matemaatikat, uusi sõnu, jutustada lugu jne.

Blue-Botis on sees sinihammas, seega saab teda programmeerida nutiseadmega (Apple, Android).

Ühest küljest saavad lapsed mängida, kuid teisest küljest on robotitest väga palju kasu ka õppimisel. Õpetajad saavad koos lastega meisterdada erinevaid mängualuseid. Mesimummudega tegelemine arendab laste loogilist mõtlemist ning matemaatilisi ja eneseväljenduse oskusi; samuti aitab paremini mõista põhjuse ja tagajärje seost ning õpetab seadme juhtimist ja programmeerimist

Bee-Bot ja Blue-Bot lükkurid

Väikesed vikerkaarevärvilised Bee-Bot ja Blue-Bot roboti lükkurid saab kinnitada roboti külge ning niimoodi lükata esemeid ühest kohast teise. Komplektis on 6 vikerkaarevärvides lisatarvikut, millega saab Bee-Boti ja Blue-Boti kasutamist mitmekesistada.

Bee-Bot pliiatsihoidja

Bee-Bot oskab nüüd joonistada! On vaja kinnitada pliiatsihoidja Bee-Bot põrandarobotile, panna pliiats pliiatsihoidikusse ja võib alustada. Samuti aitab pliiatsihoidja eristada mitut kasutuses olevat robotit. Bee-Bot pliiatsihoidja abil joonistab robot maha oma teekonna, mille laps on eelnevalt programmeerinud.

Matatalab

Lapsed õpivad mängides. Matatalab on komplekt, mis võimaldab varajases eas õppida programmeerimist läbi mängulise ning käelise tegevuse. Programmeerimisklotside asetamisega lauale saavad lapsed kiirelt oma programmi käivitada ja puudub vajadus süle- või tahvelarvuti järele. Komplekt annab lapsele kohese eduelamuse ja õpetab aru saama, et programmeerimine on tegelikult lihtne. Lapsed saavad programmeerida robotit joonistama erinevaid graafilisi elemente. Lapsed saavad komponeerida oma lemmikmuusikat või luua midagi täitsa uut.

Qobo

Qobo on vahva eestikeelne progammeeritav robotigu, mida on võimalik kasutada täiesti ekraani ja internetivabalt ning samuti pole vajalik Bluetooth ühendus. Qobo aitab lastel õppida lihtsamaid programmeerimise aluseid, arendada loogilist mõtlemist ning ruumis orienteerumist. Qobot saab siduda keel ja kõne, matemaatika, muusika, liikumine, mina ja keskond valdkondadega. Aga läbi programmeerimise saab õpetada eesmärgistatult ka kõike muud erinevates ainevaldkondades. Robotigu on sobilik vanuses lastele kolm kuni kaheksa eluaastat.

Ozobot

Ozobot on tänaseni väiksem robot. Mõneruutsentimeetrisel robotil on kaks mootorit ja viis sensorit ning värvilised tuled. Robotit saab õpetada vastavalt maha joonistatud või prinditud värvijoontele muutma kiirust, suunda ja liikumisstiili. Tahvelarvutis saab kasutada äppi OzoBlockly. Lisaks meeldis lastele see, et robotit saab enne liikuma panemist disainida (erinevad kiivrid). Programmeerimiseks läheb vaja sinist, musta, rohelist ja punast värvi vildikat.

Õpilased saavad teda, kuidas robot andurite abil reageerib erinevatele joontele ja värvikoodidele. Erinevaid radasid ise joonistades arenevad laste loovus ja käeline osavus, juurde saab mõelda erinevaid jutukesi.

Jutupliiats

Numbrite, tähtede ja loodusimede õppimine pole kunagi nii meeltlahutav olnud. Digitaalne jutupliiats on uue põlvkonna õppevahend, mis muudab staatilise trükise interaktiivseks. Kui jutupliiatsiga pilte ja tekste puudutada hakkab pliiats rääkima ehk siis “ärkavad” raamatus ja mängudes olevad pildid ellu ja hakkavad kõnelema. Jutupliiatsi seeriasse kuuluvad helindatud Lotte Loodusmängu kaardid, Jänku-Jussi helindatud numbri-ja täheraamat ja Sõnapusle mäng. Kõik mängud ja raamatud on kuulatavad sama pliiatsiga. Seeriasse lisandub pidevalt uusi mängulisi õppevahendeid.

Tahvelarvuti

Tahvelarvutid võimaldavad lasteaias lastel õppida erinevates kohtades, erinevates tegevustes, sise- ja välitingimustes.

Interaktiivne puutetahvel

Interaktiivne puutetahvel on suur puuteekraan, mis on ühendatud arvutiga. Projektori abil projitseeritakse arvutipilt ekraanile, kus kasutaja saab kujutist hallata puutepliiatsi, sõrme vm osutusvahendi abil. Tahvel on visuaalselt atraktiivne ning puutetundlik ekraan annab võimaluse objekte tahvlil liigutada, grupeerida ning mängida õppemänge.

Viimati muudetud: 22.11.2021