Kuidas võlanõustaja aitab?

Tallinna tarbijakaitse infopunktis pakutakse soovijatele esmast võlanõustamist. Võlanõustamine on abivajajale pakutav tasuta sotsiaalteenus, mille eesmärk on parandada rahalistesse raskustesse sattunud isiku või pere toimetulekuvõimet. Oluline on inimeste julgustamine oma võlgnevustele lahenduse otsimiseks.

Nõustamiseks on vaja teada nii kliendi võlanõuete arvu ja suurust, kui ka üldist majanduslikku olukorda. Võlanõustaja annab kliendile juhiseid majapidamise eelarve koostamiseks. Kliendi tulude, kulude ja võlgnevuste andmete alusel hindab võlanõustaja koos temaga võlasituatsiooni ja on abiks lahenduste leidmisel.

Tallinna tarbijakaitse infopunkti võlanõustaja võlgniku eest kolmandate isikutega suhelda ei saa. Küll aga omab Tallinna Sotsiaaltöö Keskuse võlanõustaja õigust aidata võlgnikul suhelda võlausaldajate, kohtutäiturite, ametiasutuste jt asjaomaste isikute ning institutsioonidega.

Probleemid tekivad sageli siis, kui keegi pereliikmetest jääb raskelt haigeks või kaotab töö. Paljud võlgades inimesed on hirmul ja teadmatuses ega julge oma probleemidega kellegi poole pöörduda. Siis on võlanõustaja see, kelle poole tuleks pöörduda.

Võlanõustaja ei maksa võlgniku võlga ära, aga on talle igati toeks ja abiks näidates, millised on võlgniku valikud ning mida üks või teine lahendus sisaldab.

Viimati muudetud: 07.03.2022